2013. július 23., kedd

Kráter a felhők felett

2013 július 13.


Reggel jött értem a minibusz. Pénzem lett a dollár beváltásából, felszállhattam a buszra. Eddig jó.

A terv szerint este 7-re érünk a Bromo vulkán lábához, ahonnan majd másnap hajnalban, fél 4-kor elindulunk megnézni a napfelkeltét.

Nem volt késedelem az út során, de este belefutottunk egy csúnya dugóba, így éjfélre értünk a végállomásra.
Közben 2 helyen át is kellett szállnunk kisebb járművekbe, az utak állapotához igazodva. Nem is részletezem.

A szállás OK volt. De arra a 2 órára lehetett volna akármilyen is.

Hajnali 3-kor aztán ébresztés, fél 4-kor indulás dzsippel a szomszéd hegyre, ahonnan a Bromot és a napfelkeltét nézzük meg.



Pár apró infót elfelejtett közölni az iroda, mint például a dzsip csak egy darabig visz, utána gyalogolni kell felfelé 20 percig a vak sötétben. Elemlámpát nem adtak. Ha szóltak volna, esetleg hozunk magunkkal, de hát ne legyünk túl igényesek. Valahogy felbotladoztunk a hegyre, reggeli nélkül, szívroham közeli állapotban, szinte futva, mert persze nem időben indultunk és a nap már jött fel, mi meg nem akartunk lemaradni.

mondjuk az jó pont, hogy legalább figyelmeztettek minket, hogy hajnalban 4 fok lesz a hegyn, tehát öltözzünk fel. Négy hónap után előkerült a táskám mélyéről a tornacipőm, a farerem a polár pulcsim és még pár meleg cucc, amiről eddig azt hittem, teljesen haszontalanul hurcolom keresztül Ázsián. Most végre értelmet nyert a cipkedés. Egész tűrhetően be tudtam öltözni.


A vulkán csodaszép!

A hegy lábát felhők fedik, olyan, mintha hóba burkolózna. A vulkán egy nagyobb vulkán hajdani kráterében helyezkedik el, a környező hegyek vonulata gyakorlatilag a másik kráter pereme.




A sűrű, habos felhőréteg olyan, mint valami kanyargó hófolyam.





A nagyobb kráter peremén fekvő kis falu először nem is látszott a "hó" alatt. Aztán napfelkelte után kezdett előderengeni a lassan oszló ködből.







Reggel 6-ig nézelődtünk, aztán vissza a dzsiphez, át a Bromo-hoz, ahol szintén lehetett fél órát túrázni, hogy a krátert megnézzük.

A szürke szamár is ott volt, csak az eltűnt a ködben

A Bromo vulkán lába még a felhőréteg alatt, illetve benne volt ekkor. Tejszerű ködben alig lehetett látni az útirányt. A helyiek lovakat ajánlanak a lustább turistáknak a hegymászáshoz. A várakozó lovak látványától egészen szürreális lett a táj. Most először láttam lovakat, mióta Ázsiában vagyok.

Ismét a felhők felett

Ezt a csúcsot láttuk a másik hegyről

Ázsia. A kereskedelem virágzik. Bárhol. Bármikor.



A kráter. Már csak kéneket gőzölög



8-ra értünk vissza a szállásra. Megreggeliztünk, összepakoltunk, gyorsan intézkedtem CSen, aztán indulás Balira.


A program szerint este 7-re érünk Denpasarba, Bali fővárosába. Ebben benne van egy fél órás kompolás is Jáváról. 

Időközben sikerült egy CSerrel kontaktálnom, aki tudott szállást adni Denpasarban. Persze nem 7-re értünk oda. Mint ahogy előző este sem. Szerintem ez a 7 óra olyasmi, mint a 3 km. Standard időpont bárki bármit kérdez.

Éjfél után már ott voltam Bali fővárosában. És még az utcán sem kell aludnom. Yeah!

De hogy én mennyire nem bírom a szervezett turista utakat! De tényleg! Viszont a Bromo látványa kárpótolt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése