2013. december 24., kedd

Fjordvidék

2013 december 22-23.

Még van pár nap karácsonyig, semmi dolgom. Töltsük hasznosan.

Találtam vendéglátót Te Anau kisvároskájában, ami a Fjordvidék Nemzeti Park bejárata.

A Fjordvidék is UNESCO Világörökség. Területe 1,25 millió hektár, ami - ha minden igaz - kicsit több, mint Magyarország egy tizede. A Fjordok vidékén szuper az időjárás. Az Ausztrália felől érkező párás levegő a magas hegyekben lecsapódik és évi 7-9 méter (!) csapadék formájában ér földet. Csoda, hogy aznap épp nem esett az eső, mikor ott voltam.

A Fjordvidék a bal oldali nagy zöld folt

Te Anau városkája az utolsó lakott település a Fjordvidéken. Pár kilométerrel később véget ér az országos elektromos hálózat. Onnantól már csak pár elszánt farmer gazdálkodik és él, és saját generátorral termel áramot. Meg esővizet iszik.

A városka, meg az út egy tó partján helyezkedik el, amit a változatosság kedvéért Te Anau-nak hívnak.

A Te Anau tó helyenként több, mint 400 méter mély, ami hozzájárult ahhoz, hogy kiérdemelje Ausztrálázsia legnagyobb volumenű tavának címét. Felszíne alapján nem a legnagyobb, de legalább ebben van a legtöbb víz. Érdekessége még, hogy a tó a legmélyebb pontja a tengerszint alatt helyezkedik el.

Nah. Ennyit meg még többet is tanultam attól a sráctól, aki vendéglátóm lakótársa és épp szabadnapos volt, és együtt kirándulgattunk. A srácok különben kajaktúra-idegenvezetők a Milford Sound nevű híresen szép fjordok között.

Egy pár órás túrára mentünk, ami egy 4 napos túraútvonal első szakasza (Routeburn track).

Az útvonal egy lápos-mohás területen vezetett keresztül. Kiépített járdán kellett menni, különben elsüllyedtünk volna a normál gyepnek látszó mohában. Ott, ahol a moha gyérebb volt, tó formájában mutatkozott meg a növényzet alatt rejlő víz.

A hegytető meghódítása után átautókáztunk a Milford Sound bejáratához, ahonnan a turista hajók indulnak a fjordok nyúlványai közé. Itt található a világ legmagasabb tengeri sziklája. Maori neve Izgatott férfi. Haha. Fantáziadús :D

A szikla teteje nem látszik a felhőktől

Az oda vezető 2 órás út során havas hegyoldalak és vízesések között haladtunk el.

Visszaúton megálltunk a Tükör-tó mellett, ami nevéhez híven jól tükröződik.

Déután értünk vissza Te Anau-ba, ahonnan még aznap vissza is stoppoltam Queenstownba.