2014. május 1., csütörtök

Canterbury mese

2014 április 24-25.


Keresem a kisvárost, ahol letelepednék a nyárra.

Skóciáról közben lemondtam, mert ha a londoni időjárás ennyire pocsék, akkor északon, Skóciában valószínűleg csak fényképekről ismerik a napsütést és azt nem bírnám ki egy nyáron át.

Most Londontól délebbre fekvő városkákat tanulmányozok. Fontos, hogy legyen a helynek történelme. Egy jellegtelen iparvárosban nem akarok lakni. Az is fontos, hogy gyalog bejárható legyen, tehát igazán kicsi kisváros kell.

Ráakadtam Canterbury-re.

Canterbury 2000 éves város, UNESCO Világörökségi helyszín és 43 ezer lakosa van. Megnéztem pár fényképet róla és nagyon megtetszett. Múlt héten el is ugrottam oda, hogy szippantsak a város hangulatából.

A távolsági buszokat itt ugyanúgy előre kell foglalni, mint a repjegyeket és minél később foglal az ember jegyet, annál magasabb lesz az ár. Cserébe viszont van konnektor és wifi a buszokon!

Találtam egy CSert, aki vendégül tudott látni. Csütörtök reggel mentem, péntek délután jöttem vissza.

A város teljesen magával ragadott!


Szinte az egész belvárosból ki vannak zárva az autók. Macskaköves utak, 800 éves épületek, parkok, patak a város közepén.


Canterbury elsősorban a katedrálisáról és a hozzá kacsolódó történelmi eseményekről híres. Ez az a hely, ahol az Anglikán Egyház megalakult VIII. Henrik kezdeményezésére, mikor is a katolikus egyház nem volt hajlandó elismerni a király válását és újra áldását adni az újabb esküvőjére.



A katedrálisba nem mentem be, de ha ideköltözöm, majd erre is sor kerül :)

A legjobban a Szürkebarátok kolostora tetszett. Határtalan békét árasztott a kertje és olyan csend volt, hogy el is aludtam a padon napozgatva.


Az épület 13. századi, fa szerkezet, eredeti falak és gerendák, több száz éves padló, alatta pedig patak halad át. Kertjében gyógynövények, fák, virágok, gyep és padok hívogatják a csendre vágyókat. Tiszta idill. Nem csoda, hogy bealudtam.


Másik nagy kedvencem Anglia első temploma volt. Ennek az építéséhez még római kori épületek maradványait használták fel, kertjében pedig kelta típusú keresztek jelzik a pár száz éves sírok helyét. Ez a templom is ingyen látogatható egyébként.



Elnéztem még a Szabadkőműves Múzeumba meg egy normann kastély romjaihoz is. De főként fel-alá mászkáltam és élveztem a századokat a talpam alatt.



Csónakkal is lehet

Reneszánsz kori gerendás házak

A főtér

Canterbury pont olyan város, ahol szívesen laknék. Egy darabig...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése