2012. április 20., péntek

A Klinika

Ha már Fekete Erdő, akkor Schwarzwaldklinik. Nem hagyhatom ki!
Interneten rákerestem a hajdani forgatási helyszínekre. Meglepő módon valóban a Fekete Erdőben forgatták hajdan (1985-89) a sorozatot. És pont útba esik!


Csak annyit találtam címnek, hogy Glotterbad. Az ottani rehabilitációs klinika épülete a jól ismert kép, amivel hetente találkozhattunk a sorozat főcímzenéjében. A GPS-ben persze nem volt ilyen hely, de volt Glottertal. Nekem meg az is jó lesz :-)

Reméltem, hogy meglátom majd a jellegzetes épületet valahol egy domboldalon, és így könnyen odatalálok. Áthaladtam már majdnem a teljes falun, de még semmi :(
Egyszer csak egy tábla balra egy gyógyászati központot jelez. Hátha ez az!
Emelkedőn haladok felfelé. Eddig jó. Parkolóhelyek, csak betegeknek fenntartva. Kórházépület, újabb fenntartott parkoló. Elérek az út végéig. Hajjaj. Pedig jó lenne, ha megtalálnám. És hopp!! Meglátom az épületet a fák között! Picit messze van innen, fényképezni is alig lehet a bokroktól, de MEGVAN! :D 


Gyerekkorom nagy kultusza. Brinkmann professzor, Christa nővér, Elke nővér, Hildegard, Mischa, és persze a nagy nőcsábász, a kidolgozott felsőtestű, szőke Udo. Gondolom, nem én voltam az egyetlen, akinek anno bejött a pasi... 
A link alatt látható, hogy néznek ki ma:
http://www.femina.hu/vilagsztar/klinika_sztarjai
Kicsit utána olvastam. Nem hittem a szememnek! Christa nővér, aki filmben egy fiatal nővérkét játszik, a forgatás idején már 41 éves volt!!! Hát az látszott rajta, hogy nem 20, de azért 41?! (1943-ban született...)

Udo bébi 31 volt az életben és a szerep szerint is. És mint megtudtam, erotikus filmek nagy sztárja volt akkoriban (nem hiába kapta ezt a nőcsábász szerepet) és férfi ideálnak is számított. Gondolom, Németországban. Vagy lehet, hogy nálunk is, csak még kicsi voltam és nem tűnt fel? Az mondjuk mély benyomást tett rám anno, hogy mindig beugrott a nyitott tetejű sportkocsijába és sosem használta az ajtót. Laza, nem? : D

Mennyit álmodoztam róla, hogy majd ha felnövök, eljövök ide. Még a Három Kívánságnak is akartam írni. Aztán persze végül nem. A lelkesedés meg múlik, az ember felejt, és nem is gondolná, mekkora katarzist tud okozni, ha végül egy rég elfeledett, gyerekkori vágya teljesül. Még ha nem is jelent már annyit, mint akkoriban. Valahogy a "jobb később, mint soha" teljesül ilyenkor. (Na persze a dolog elgondolkodtatott. Lehet, hogy valóra kéne váltanom óvodáskori nagy álmomat is? Évek óta motoszkál bennem a gondolat, de mindig meggyőzöm magam, hogy erről már lekéstem. De ha azóta sem tudom elfelejteni, lehet, hogy mégis el kéne mennem légtornásznak?! :-D Talán csak egy tanfolyam erejéig...)

Meg kéne nézni ezt az épületet közelebbről is. Gurulok lefelé. Egy lezárt utacska előtt behajtani tilos tábla, alatta nyil: TV-sorozatbeli Fekete Erdei Klinika, belépés csak külön engedéllyel. Hogy nem vettem ezt észre az előbb?!
Megállok filózni. Kell-e nekem ezt a feliratot értenem. Hmmm, ha a feliratot nem is, azért a behajtani tilost illene, a németek meg szeretik a szabályokat és nem szeretik a szabálytalankodókat. Békésebb lesz, ha inkább gyalog megyek be. 

Na jó, de hol parkoljak le?! Mindenhol táblák, hogy az illetéktelenül parkolókat azonnal elvontatják. Ez nem hiányzik. De hát sehol nincs látogató parkoló?! Mindenhol személyzeti és ügyfélparkoló, azonosítókártyák a szélvédő mögött. Végül megtalálom a látogatóknak szánt parkolót. 4 hely, mind foglalt. Látogatóbarát klinika ez...  Kicsit szabálytalanul, de azért kulturáltan leparkolok vészvillogóval, aztán elkezdem megmászni a dombot.
Tök izgalmas. Vajon megtalálom azt a padot is, ami valami dombon van és rá lehet látni a klinikára onnan? Sokszor szerepelt ez a kép a filmben. Nézegetem a környező dombokat. Egyik sincs olyan közel és olyan szögben, ahogy a filmbeli padról látszik.
Lóg a belem az emelkedőn (mert a kocsi miatt sietek), de az épület csak nem kerül közelebb. Végig kerítés és bozót az út mellett. Rövidíteni nem lehet. Végre kibukkan a klinika a dzsindzsásból. Ez még mindig baromi messze van! Mondjuk innen legalább látni, hogy tök halott a környék. Azt még a neten olvastam, hogy évek óta nem működik, de eladni vagy kiadni nem tudják, mert a TV sorozat miatt magas árat szabtak neki és így senkinek nem kell...
Osztok-szorzok, végülis úgy döntök, semmivel nem lesz érdekesebb a látvány közelről. A kert üres, bemenni az épületbe úgysem lehet, semmi nem indokolja, hogy tovább kutyagoljak. A cél úgyis csak annyi volt, hogy megnézzem élőben kívülről. Az meg megvolt. Meg 2 és fél órás út áll előttem még, és már este 8 van...
Szippantok még párat a jó fekete-erdei levegőből. Felnőtt énem, aki nem akar fél éjszaka a szerpentineken bóklászni, csitítja a bennem tomboló gyereket, aki még a padot azért meg akarja keresni. Győz a józan ész, indulok tovább. (De ha legközelebb erre járok, megkeresem a padot! :-D)

Fekete felhők és napsütés
Festői a környék


2 megjegyzés:

  1. Tetszett az írás! :)De ha már odáig elmentél igazán rászánhattál volna még 10 percet,hogy közelebb menj! Megérte volna! Mi egészen az ajtóig mentünk,teljesen körbejártuk az épületet! Sőt a csalánosban megtaláltuk a híres padot is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lett volna, de tilosban parkoltam és sötétedett. Így is hajnalra értem oda másnap. Különben épp pár napja értem a végére a filmsorozatnak. Nosztalgiából újranéztem az egészet :)

      Törlés