2012. február 11., szombat

Angyalsüti

Vacsora pipa. Túléltük. Paprikáskrumpli sikeres volt. Mind elfogyott. Pedig 2 kiló krumpliból főztem :D

Gondoltam, csinálok mellé valami magyar édességet is. Ha már egyszer végre magyar estet tartunk...
Kiindulva a fűszerek hiányából, nem akartam nagyon komplikált sütit választani. Meg időm sem nagyon volt. Alig 3 órám volt mindennel elkészülni. És a palacsinta után az elektromos sütővel kisérletezni... hát nem volt sok kedvem.
Úgy döntöttem, azt a magyar édességet választom, ami már a hiánygazdasággal küzdő, legvidámabb barakkos időkben is elkészithető volt: Hamis somlói galuska
Piskótát tuti lehet itt is kapni. Sponge cake (szivacs-süti) néven fut - milyen találó. Ha meg nem árulnak tortalap szerűséget, akkor babapiskótát itt is tuti esznek. Az olyan nemzetközi. Már csak főzős puding meg mazsola kell, aztán jó lesz ez somlóinak. Még a magyarok sem feltétlenül tudják, mi a különbség az igazi somlói, meg a hamis között, hát itt is jó lesz. Csak legyen finom!

Gondoltam, kiválasztottam a legszimplább sütit...
Aztán szembesültem az amerikai valósággal.

Piskótalap - felejtő.
Babapiskóta - nem is értették mire gondolok. Az, amit korábban annak gondoltam a csomagolás alapján, összetételét megnézve kiderült, hogy vajas teasütemény.
Lehet kapni félkész mindenfélét, csak épp piskótát sem. 
Bakker. Akkor most mi van? Az tuti, hogy nem állok neki piskótát sütni. Lehet, hogy robotgép sincs Garynél, nem néztem meg. És a sütőt sem ismerem. Ezt tuti nem vállalom most be. 
Találtam a boltban, a polcon egy piskóta állagú, de fura szinű sütit: Angel food cake (Angyal eledel süti). Jó lenne tudni, milyen ize van, mert állagra jó lesz. Gyors telefon. Igen, ez majdnem piskóta, csak a tojássárgáját kihagyják belőle. Na, anélkül még megesszük. Jöhet.
Puding: instant pudingok tömkelege. Főzős puding sehol. Rövid gondolkodás: van-e időm tojásból, lisztből pudingozni. Hááát éppen bele tudom szoritani az időmbe. De nem akarom. Nehogymár nem árulnak főzős pudingot! Ne szórakozzunk itt az idegeimmel! Polcok áttúrása, dobozok olvasgatása: IGEN! Van főzős!
Tej, tejszin, dió, mazsola, csoki az öntethez. Rum van otthon. Még Hondurasról. Jó kis izes rum. Olyan, mint a rumaroma. Csak ez igazi.

Hááát még sosem csináltam somlóit. Soha nem volt nagy kedvencem. Valódit meg valszeg sosem ettem. Amig a recepteket bogarásztam, legalább megtudtam, milyen az igazi a 3 különböző tésztalappal. Na ez most nem olyan lesz :D

Egy réteg angyalsüti felszeletelve. Rá vanilia krém (puding vajjal), dió, rumba áztatott mazsola. Vékonyabb réteg angyalsüti, csokikrém (tudom, ez nem kéne bele, de élek költői szabadságommal), dió, mazsola. Étcsokiból csokiöntet a tetejére. Mehet a hűtőbe. Tejszinhab majd frissen.

Szép lett, jó lett, megettük. Mindegy, hogy minek nevezzük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése