2012. február 17., péntek

Tegnaplév

(Sz)állunk rendelkezésére.

Január 30-án kaptam egy levelet a Malévtól, hogy törölték az áprilisi járatomat. 
A rutinosok nyugalmával vettem az üzenetet, mivel ezt egyszer már eljátszottuk novemberben. Eredetileg januárra szólt a visszautam közvetlen járatra, de azt a járatot törölték. Áttettem egy másik januári napra, átszállásos verzióra, majd mikor a hondurasi nyaralás után újabb USA vizumot kaptam, módositottam a jegyet áprilisra. Terveztem, hogy majd a hazautazásom dátumának meghatározása után újra módositom márciusra.
Tehát, mikor megkaptam a levelet, hogy törölték a járatot, még örültem is, mert igy ingyen áttetethetem a jegyet márciusra.
Az örömöm 2 napig tartott. Aztán érkeztek a hirek a csőd szélén billegésről. A rendithetetlen optimista hitt benne, hogy csak politikai manőverről van szó. Olyan nincs, hogy egy országnak nincs légitársasága. Eddig is mindig kihúzták a gödörből, majd most is...

Innen loptam:  http://negrosheep.com/hu/malev/

Mikor arról beszéltek, hogy a február 29 előttre szóló jegyek után lehet csak kártéritést kérni majd, még simán áttehettem volna februárra a jegyemet. De én még mindig hittem. Hogy csak felfüggesztik a működést. Csak vizsgálódnak. De majd minden jó lesz.
Aztán a hivatalos bejelentés után csak néztem magam elé. Ezek nem vicceltek! Nincs Malév?!
Hamarosan majd biztos jönnek a hirek arról, hogy ki vállalja át az utasokat. 
Jó, jó, ez már túlzás volt optimizmusban is. Mert nyilván Teréz anya rejtőzik minden légitársaságnál, és nyilván alig várják, hogy ingyen reptethessék a Malév ex-utasait :D

Na de akkor most mi van?!

A hivatalos közlemény szerint visszakaphatja a pénzét, aki ilyen olyan irodánál vette a jegyét. Én a Malév honlapján vettem. Az miért nincs a listán?
Az is kaphat lóvét, aki a leállás napjaiban utazott volna, vagy már kint tartózkodik, és február végéig akart hazajönni. Szuper. Kint vagyok és van egy áprilisra szóló jegyem. Tudom, hogy nem átlagos, 10 napos turista vagyok, és rohadjak meg, ha hónapokat nyaralgatok és tutibiztos milliomos vagyok, és vegyek csak új repjegyet jódrágáért, de akkor is: Hallóóó! Ki határozta meg ezt a februárt?! És milyen alapon?

Meg különben is sokat érek egy akciós repjegy felének a visszatéritésével. Abból max a reptéri illetéket tudom kifizetni. Ha kipótolom.

Szóval a helyzet szivásnak bizonyul...

Ha innen veszem meg a jegyemet, jóval drágább, mintha otthonról venném. Valami olyasmi alapon, hogy itt plusz pár 10ezer Ft nem fáj, a csóró magyarokat meg támogassuk az utazásban -- gondolom én. 
Ha egy útra veszek jegyet, az félmillió Ft-nál kezdődik. Kösz, inkább megyek gyalog.
Ha oda-vissza jegyet veszek, akkor 3 hónapon belül vissza kell jönnöm az USA-ba. Erre nem alapoznék...
Ha olyan jegyet veszek, ami 3 hónapnál későbbi visszaútra szól, mondjuk nyárra, az akár esélyes is lehet (már ha nem nyilvánitanak gyanúsan sokszor felbukkanónak a határon és nem forditanak vissza). Viszont az ilyen jegy drágább. És mittudomén, hol leszek én nyáron. A jövő hetemet sem tudom előre.

Ráadásul a további terveim is borultak -- egyelőre, -- mivel a Csángó Szövetség elnöksége lemondott, folynak a tárgyalások, új a vezetőség, új a finanszirozás, lehet, hogy keresztbe tesznek az egész iskolarendszernek, és akkor nem mehetek önkéntesnek Csángóföldre.
Ez esetben viszont lehet, hogy nem is Európa felé kéne vennem az irányt márciusban.

Szóval repjegy lóg a levegőben. Várok.

Gondoltam, addig azért felhivom a Magyar Nagykövetséget Washingtonban, hátha mondanak okosat, hiszen végülis bajba került magyar vagyok külföldön. És a legolcsóbb nyilván az lenne, ha hozzám vágnának egy repjegyet. (Jó, hát álmodozni azért lehet, nem?!)

Közben megjött a legújabb hir: Ha kártyával fizettem, a bank visszatériti a jegyem árát. Hurrá! Remélem, ez a kint rekedtekre is vonatkozik. És remélem, nem személyesen kell a bankomhoz fordulnom :D 
Szóval küldhetem a kérelmet, de az eljárást csak akkor tudják megkezdeni, ha már lejárt a jegyem. 
Tehát április 3. után. 
Akkor legalább a határidő nem szorit. . . : )

Tud valaki valami okosat a témával kapcsolatban?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése