2013. március 25., hétfő

Thaiföld

A Mosoly Országa

Buddhista ország (kevés kereszténnyel és muszlimmal fűszerezve). Trópusi klíma, jó közbiztonság, finom ételek, tradicionális masszázs, tenger, hegyek, elefántok, tigrisek.

6 óra az időeltolódás Magyarországhoz képest (otthoni dél itt este 6).

Bal oldali közlekedés.

Államformája alkotmányos monarchia. A királyt és családját óriási tisztelet övezi.

A helyi sör neve Tiger.
Bangkokban kb 10 millióan laknak.


Ennyit az alapokról.
Közben megérkeztem, körülnéztem.

Még vasárnap reggel észbe kaptam és foglaltam gyorsan egy éjszakára szállást egy hostelben. 

A helyi CS-ek elég kretén meghívásokat küldtek. Még a legszolidabb az volt, aki jelezte, hogy szívesen lát, de mielőtt elfogadom a meghívást, nézzem át alaposan a profilját, mert nem mindenkinek jön be a nudista életvitel. No comment. A többit inkább nem is említem. Mondjuk azt nem tudom, miből gondolja bárki is, hogy épp Thaiföldre jön egy európai nő aberráltkodni, mert ugye a tengerbe sem hordunk vizet, de mindegy is.
Szóval lefoglaltam egy hostelt. A reptérről Skytrain-nel (magasvasút) utaztam 20 percet. Távolság-arányosan kell fizetni,  így került 1,2 EUR (350 Ft) -ba a reptéri transzferem. A Skytrain végállomásáról taxival mentem a hostelig. Alapdíj 35 Baht (1 EUR). 20 perc taxizás cakkumpakk 73 Baht volt (2 EUR). Nem lesz egy drága hely.

Miután átvettem a szobát, kicsit körülnéztem a környéken. Van pár híres látványosság a környező utcában, de majd holnap nézem meg őket alaposabban.
Ma csak vacsoráztam egyet az utcai árusoknál, aztán a hostel recepciósával elmentünk sörözni.


Állat jó volt a vacsora! 300 Ft-ért egy tésztaételt vettem, amiben tofu, újhagyma és babcsíra volt. A rizstésztát cukorral főzték, mert édes volt és ragadt, de nagyon jól ment a többi cucchoz. Holnap is hasonlót fogok enni.



A szállás megdöbbentően szép és tiszta. Mezítláb zuhanyoztam. Ami ritka. . .


Eddig nagyon tetszik Bangkok, pedig nem sokat vártam tőle.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése