2013. március 27., szerda

Tuc-tuc


Budha ünnep van. Ezért a tuc-tucok kedvezményes áron viszik az embereket a Budhha szentélyekbe. 

Ezt teljesen véletlenül tudtam meg, mikor az útkereszteződésben bogarásztam a térképemet és egy helyi ember odajött segíteni. Meglepő módon igaz volt, amit mondott. Tényleg 20 Baht-ért (180 Ft) vitt körbe-körbe a tuc-tuc több órán keresztül.


Ott van a Buddha is a képen, csak a torony mögött

Először az Álló Buddha Templomba mentünk. Ez a Buddha 32 méter magas.

Kényelmesen megnézegettem, bementem, fotóztam, a tuctucos meg szépen várt kint. Milyen jó már! : )

Következő állomás a Szerencshozó Buddha volt.


Aztán meg kellett állnunk egy utazási irodásnál, hátha veszek valamit és kap jutalékot a sofőr. Nem kapott : D

Utána javasoltam, hogy menjünk az arany kupolás hegyhez. De előtte még meg kellett állnunk a Thai Factory-nál, ahol méretre lehet öltönyöket és kosztümöket készíttetni európainál olcsóbban. Persze itt sem kapott az ember jutalékot. Viszont adtak neki valamilyen kupont, amivel mégiscsak pénzhez jutott, mert nagyon belelkesült és megint meg akart állni még egy utazási irodánál. Gondoltam, jó fej leszek és belemegyek a játékba. Aztán vérszemet kapott az ember és el akart vinni még egybe. A motiváció kedvéért még azt is bekamuzta, hogy a következő templom zárva van, oda úgyis másnap kell visszajönnöm. Azért 3 utazási iroda már elég volt, leszereltem a próbálkozását. Pedig még azt is ajánlotta, hogy ha bevállalom (csak be kell menni és érdeklődőnek látszani), akkor nem kell fizetnem az egész délutános furikázásért. Nekem viszont tényleg elég volt és még zárás előtt oda akartam érni az utolsó szentélybe, úgyhogy nem mentünk utazási irodába. Mikor megérkeztünk az utolsó állomásnál, szépen kifizettem, még borravalót is adtam (így volt 300 Ft LOL). Majd lassan megállapítottam, hogy nem is ott vagyok, ahova jönni akartam. . .  Most vagy nem jól értette az úticélt (hasonló a nevük), vagy felhúzta az orrát a leszerelés miatt. Na persze nem baj, hogy ezt a szentélyt is láttam, csak baromira nem ott volt, ahova menni akartam és elég sokat kellett hazáig kutyagolni (mert a leintős tuctuc már nem ilyen olcsó, van, hogy 200  Baht alatt nem is moccannak).

Ezt különben többször szívtam már meg. Egyszerűen nem talál az ember rendes áron taxit. Az állami autók a legjobbak, azok taxiórával mérnek, de a többivel indulás előtt kell megalkudni és pofátlan árakat mondanak. És nem alkusznak.

Van különben motoros taxi is. Rendes motorral viszik az utast. Bukósisak nélkül. A kaotikus forgalomban. Autók között száguldva. Ez lesz az, amit szerintem mindvégig kihagyok. . . 


Aranyozott hegy

Egy dombra épült szentély, ahonnan szép a kilátás a városra. Itt több szentély is volt, több Buddhával. Az egyikben középkori szobrok előtt lehet imádkozni. 

Itt dumálgattam egy őrrel, aki elmesélte, hogy miért tartja Buddha maga előtt a két tenyerét védekezően. A tenger miatt. Ezzel a mozdulattal utasította a tengert (és a tsunamit) a megállásra, hogy megvédje a buddhistákat.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése