2014. december 13., szombat

Ella vonat

2014 november 13.

A Yala Nemzeti Park után továbbautóztunk Ellába, amely a sziget belsejében, a hegyek között található. Az időjárás fokozatosan változott, a végén már kifejezetten hűvös volt. Igazi magas hegyek.

Ellában fantasztikus szállásunk volt. A hely oldalába, egy sziklára épült a hotel. Az egyik szoba úgy volt kialakítva, hogy a nyers szikla képezte a falát. Meg is másztam rögtön. Milyen jó már, saját mászófal a hálószobában.

Ella környékén egy vízesés van csak, mint látnivaló, de mivel esett az eső és hajnali 2-kor keltünk, az érdeklődésünk alulról súrolta a minimális szintet. Viszont baromi jót vacsoráztunk.

Másnap reggel vonatozni indultunk. Állítólag csodálatos tájakon halad a környékbeli vonat, érdemes kipróbálni. Mivel a jegy nagyon drága volt (kb 100 forint), az egész kis társaság lelkesen bejelentkezett erre a programra.

Kicsit meglepődtünk, mikor az útikönyvekben látott gőzös helyett egy szupermodern szerelvény gördült be a virágokkal körbevett állomásra. Azért Sri Lankán nem arra számít az ember, hogy a MÁV-ot megszégyenítő vonaton fog utazni.

Úgy tűnik, a hozzáálláson múlik minden. Az alábbi tábla az állomás épületén díszelgett. Fő az optimizmus!

Kiváló vasúti szolgáltatás holnapra
(Ez olyan, mint a vidéki kocsmákban a hitel: holnap)

A vonaton elég sok turista utazott. Megtudtuk, hogy épp miattuk/miattunk cserélték le nemrég a szerelvényeket modernebbekre. Nagy volt a forgalom. Hát, majd most, az egyediségét vesztett modern vonatokkal csökken.

Egyes turistáknak sikerült bebizonyítaniuk, hogy otthonától távol a legértelmesebbnek kinéző egyén is le tud süllyedni az agyatlanság legmélyebb bugyraiba. Az, hogy az ablakon lógtak ki a kanyarokban, hogy minél jobb képet csináljanak, még OK volt. Ehhez a mozgalomhoz – alapos körülnézés után – mi is csatlakoztunk. De a derékig kihajolás és az ajtóban himbálózás már egy kicsit felelőtlen volt az én ízlésemnek.

Összességében érdekes volt az út. A tájak kétségkívül szépek voltak, de azért csak emiatt nem érdemes órákat autózni a sziget közepéig.

Ella után továbbkocsikáztunk Kandy irányába a teaültetvényekkel szegélyezett úton. Tea mindenfelé, a hegyoldalban, a domboldalban.