2014. december 22., hétfő

Kandy és Buddha kihullott foga

2014 november 14.


Este érkeztünk meg Kandy-be, amelyet Sri Lanka kulturális fővárosának tartanak.

Első utunk a híres Kandy tánc show-ra vezetett, ahol nagy meglepetésünkre magyar nyelvű programleírást is kaptunk.



A tánc végén tűzön járó bemutatót is tartottak nekünk. Erre a trükkre még nem jöttem rá. Valódi parázs volt, mert éreztük a melegét. Hogy bírnak járni rajta?

 


A szomszédos Fogtemplom volt a következő állomásunk.

A templom arról ismert, hogy itt őrzik Buddha egyik fogát. Évente egyszer körbehordozzák, ilyenkor oda lehet járulni hozzá. Ez a nap nem most volt, mégis sokan álltak sorban a templomon belül, hogy áldozatot mutassanak be Buddhának.




A templomnál egy picit érdekesebb volt aznap esti szobatársam, egy tenyérnyi méretű pók. A szobámba belépve észleltem, hogy épp az ágy alól szalad kifelé. Ismerve az ilyen hosszú lábú pókokat (többnyire ártalmatlanok), nem nagyon izgattam magam. Majd biztos meghúzódik a sarokban és kivárja a reggelt, amíg eltakarodom. Lementem vacsorázni. Mikor visszaértem, egy másik, valamivel kisebb (fél tenyérnyi) pók üldögélt a plafonomon. Na, ez már zavart. Ugyanaz a hosszú lábú fajta, nem is azzal volt a gond, hanem a ténnyel, hogy ketten vannak. A gekkókkal sincs semmi baj, amíg egyedül vadászgatnak a falamon. Náluk is az a gond, ha ketten vannak, mert akkor úgy bele tudnak merülni a csatározásba, hogy önhibájukon kívül az ember fejére esnek. Szóval egy pók oké, kettő nem. Szóltam a személyzetnek, hogy tegyék ki. Azonnal jött is a srác a porolóval. Buddhisták mellett azt szoktam meg, hogy kíméletesen kiterelik a betolakodó állatokat, de nem bántják őket. Ez a gyerek minden teketória nélkül, fél mozdulattal laposra verte szegény pókot. Ezt látva inkább mondtam neki, hogy a másik pókot szeretném megtartani. Ilyen előzmények után az a szerencsétlen úgysem mer lejönni a plafonról vagy egy hétig.


Nem is jött. Békésen aludtunk egy szobában...



2 megjegyzés:

  1. Szia :)

    Kíváncsiak vagyunk, vajon merre vagy így ünnepek táján. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánunk :)

    Gina

    VálaszTörlés
  2. Bizony kiváncsiak vagyunk, hiszen írtad, hogy dec. 1-re repülőjegyet vettél, de hova, és most így dec. 22-én merre jársz.))

    VálaszTörlés