2012. június 7., csütörtök

De hol alszom ma?



Ez a kérdés foglalkoztatott egész nap. Még reggel megálltam egy Mekiben netezni (meg enni, mert vazzeg ünnepnap van Ausztriában, amit nem tudtam, igy minden bolt zárva, csak az éttermek vannak nyitva, az én büdzsém meg megáll a Meki szintjénél, kaját meg nyilván nem hoztam, ha útközben is van bolt). Feldobtam egy segélykérő üzenetet a CS-re (ma estére szállást lécci SOS), aztán faltam a kilómétereket. Az volt a tervem, hogy mielőtt Ravensburgba megyek, megnézem magamnak a Bodensee-t. Már a múltkor is terveztem, de aztán mégsem fért bele az útba.

Találomra kiválasztottam Lindaut. Lehetett volna Friedrichshafen is, de nem az lett valamiért.



Este 7-re értem Lindauba. De édes városka! Gyönyörű a tópart, látszanak az Alpok, csupa sétálóutca, kiülős, teraszos kávézók. Tetszik. Itt szívesen laknék. Csak sehol nincs ingyen wifi. A telefonom meg nem internetképes. Akkor marad a fizetős internet. Az sincs. Nemááá! Meg kell tudnom, válaszolt-e valaki CS-n, mert még egy éjszakát nem akarok az autóban tölteni. Végigszáguldoztam a várost, sehol semmi :-( A Mekiben (mert az mindenhol van) a rohadt T-Com szolgáltatja a wifit, ami ugyan ingyen van, de csak ha van egy német mobilszámod, amire elkülhetik a kódját. Ha túrista vagy, dögölj meg. Nem kicsit kezdek ideges lenni. Se bedobós, se fizetős, se semmilyen internet. Este 9 van, még ha lett volna szállásom, már akkor is lekésem róla, mert lefekszik aludni az ember. Közben meg ömlik az eső, mintha muszáj lenne neki. Teljes kétségbeeséssel leszólitok egy embert, aki elég jó fejnek bizonyul ahhoz, hogy kölcsönadja a mobilját netezni. Ami viszont nem tölti be a mailboxomat....  Mi van már?! Az a sorsom, hogy megint a kocsiban aludjak?!
Kétségbeesett fejemet látva az ürge javasol egy kávézót, ahol van ingyen wifi. Marmorsaal a neve. Csak menjek itt egyenesen, aztán balra, aztán át a hídon, aztán jobbra a bank előtt, aztán erre meg arra, parkoljak le és sétáljak 100 métert. Mivaaaan?! Na, majd beütöm a GPS-be.
Beütöm. Nincs ilyen. Neeee máááá, de tényleg! :-S
Megpróbálom lekövetni, amit mondott. Persze nem találom. Megint érdeklődöm, megint ezt a helyet javasolják, de megint nem bírom lekövetni az útbaigazitást. Most vagy én vagyok matthülye, vagy ez a város áttekinthetetlen. Végül találok egy hotelt. 4 csillag. Itt tuti van wifi, majd előadom a drámát, hátha ideadják a kódot 5 percre. Nem adják. De javasolják, hogy menjek el a Marmorsaal-ba. De hol a rákban van az?! Itt a sarkon, gyalog 100 méter. Jajdejó!

Odarohanok. Van wifi. De kódot kér. Hát nekem most nincs időm itt leülni és fogyasztani. Megszólitok egy pasit, aki a laptopján matat. Megadja a kódot, letöltöm a maileket. 3-an hivtak meg ma estére, de csak 1 adott telszámot. Jelen esetben ő nyert, mert azonnal el tudom érni, hogy egyáltalán tud-e még fogadni. Tud. 20 km-re lakik. Máris megyek!

Közben megszólit a pasi, akitől az előbb a kódot kértem. Adjam kölcsön az ernyőmet, mert megázik a laptopja, mig visszaér a autójához. Meg hogy meghiv egy italra. Mondom neki, hogy épp rohanásban vagyok, de ha velem jön, befér az ernyőm alá, elkisérem a kocsijáig. Velem jön. Tök jó arc. Ez a kaland is jól indul... :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése