2012. szeptember 30., vasárnap

Prés alatt nő a pálma


Ezt a mondást sosem értettem. 

Szerintem valami rossz forditásból eredhet, mert ha a szó szerinti értelmét és mondanivalóját összevetjük, totál hülyeség az egész. Nem értek a pálmákhoz, de nem is hiszem, hogy attól nőnek jobban, ha préselik őket.

Na mindegy. Jelen helyzetben megelégszem a mondanivalójával, mivel rám különösen jellemző.
Ha szorit az idő, ha sok a teher, sokkal hatékonyabb vagyok, mint ha időm lenne mindenre.

Tehát volt 4 hónapom Lindauban és környékén, hogy kirándulgassak, körülnézzek.
De nem tettem. Mindig találtam más elfoglaltságot.

Viszont a finisben, mikor már csak kezeimen megszámolható napom volt Lindauban, rámjött, hogy pótolom, ami kimaradt. Elkirándulgattam.


Kőkori cölöpházak -- Világörökség

A tó mentén autózva többször felfigyeltem már a látványosságot jelző táblára, de nem tudtam, hogy a Világörökség része. Ha Világörökség közelében járok, mindig igyekszem megnézni. Ezek a dolgok nem véletlenül kerültek fel a listára, általában olyan különlegesen szép és értékes látnivalók, hogy érdemes rájuk időt szánni.

Most sem csalódtam.

Kőkorból származó cölöpök lepik el több helyen a Bodensee alját. Valaha a tó vizszintje alacsonyabb volt, igy területe is kisebb volt. A kőkori emberek a partjára épitették cölöpökön álló vályogházaikat. Aztán a viz szintje megemelkedett és a terület elnéptelenedett, a falvak odébb költöztek. A viz alatt talált maradványok alapján rekonstruálták a hajdani épületeket. Ezeket lehet skanzen-szerűen megnézni. 

A NÉMET TAHITI


A szárazföld felől dupla deszkakerités vette körül a falut, leereszthető kapuval. Állitólag azért volt dupla soros kerités, mert a kettő között "tárolták" éjszaka a jószágokat. Nem pedig azért, hogy védelmet biztositson. Mert hogy akkoriban (6000 éve) még nem volt pénz, ezért betöréstől, támadástól sem kellett tartani. Mondja az idegenvezető. Hááát, nem tudom. Az ember akkor is ember volt. 


Friedrichshafen - Zeppelin

A Bodensee nagy büszkesége Zeppelin, aki itt született és dolgozott repüléssel kapcsolatos tervein. Itt szállt fel az első léghajója is. Nem akartam kihagyni a Zeppelin Múzeumot. Állitólag nagyon érdekes.


A múzeum úgy van kialakitva, hogy a földszinten egy léghajó alatt sétál a látogató, aztán mintha felszállna a léghajó utasterébe, fel kell menni egy lenyitható lépcsőn és az ember a léghajó belsejében találja magát.

Hálókabin felhajtható mosdóval és asztallal


Meg lehet nézni a hajdani hálókabinokat, a társalgót, a személyzeti helyiségeket,  bárt, stb. Az egész a Titanicra emlékeztetett. Pedig én azt hittem, a léghajókkal úgy utaztak, mint a léggömbbel: egy kosárban álldogáltak az utasok. Ehhez képest teljesen berendezett, óriási terület állt rendelkezésükre.


Látható a léghajó fejlesztésének több lépése, hogyan lett a szobányi motorból egyre kisebb, hogyan alakult a légcsavarok formája, stb.

A motor


Áramvonalasság

A múzeum interaktiv, lehet fogdosni a dolgokat. Ugyan kicsit alacsonyan vannak a fogdosható tárgyak, mert gyerekeknek szánták őket, de ez engem ugyebár nem szokott zavarni : -)

Pilótasapka


Bregenz

A környék metropolisza : - )
A tó osztrák oldalán található, Lindautól 5 km-re. Bevásárolni, kajálni  és bulizni jár át a nép. Szerintem nem nagy szám. Leszámitva a Kaszinót, a Bühnentheatert, és a kikötői koktélbárokat.



Wasserburg

Nyaralóvároska a tó partján. Csupa szálloda, strand, turista. Tóparti temető. Nosztalgikus fürdőházak. Nagyjából ennyi.



Lindau másik arca
A rémült torony

Az orvoshoz járogatás kapcsán vetődtem Lindau egyik olyan szegletébe, amiről nem is tudtam. Pici a sziget, oda-vissza bejártam minden utcácskát -- gondoltam én. 

A vasút mögötti kis partszakasz maradt csak ki, de ott biztos csak a sétány van fákkal meg a hajdani városfallal.

Aztán elsétáltam arra. Döbbenet. Modern lakópark, játszótér, és. . .  megvan a hivatalos strand!!! Gyanús volt, hogy az nem lehet, hogy csak köves strandja van a városnak. És tényleg. Itt volt hátul a lépcsővel ellátott lejáró a vizhez. 

Új képek Lindau másik arcáról a régi Lindau albumban



Hát, jobb később, mint soha, ugyebár : - )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése