2014. szeptember 17., szerda

Vidámpark a stégen

2014 augusztus 13-15.


Oxfordból este 6-ra értem Londonba. Egy órával később indult a buszom Brightonba.

Rövid leszek.

Brighton egy egynapos város. Tengerpart. Érdemes odamenni, de túl sok idő túl sok rá.

Érkezéskor jól rácsodálkoztam egy mecset-szerű, óriási építményre, amelyről másnap, nappali fényben kiderült, hogy inkább indiai palota. Aztán azt is megtudtam, hogy nem valami indiai herceg lakhelye volt, hanem csak a brit uralkodói család építtetett magának egy nyaralót a sós, tengeri levegő egészséges mivolta miatt egyre népszerűbbé váló tengerparton.



Brighton egészen összeépült, és pár éve közigazgatásilag is egységet alkot a szomszédos nyaralóhellyel, Hove-val. A két városrész között 4-5 km a távolság. Biciklivel sima ügy.
Szerencsére kanapészörfös vendéglátóm jóvoltából nekem volt biciklim, így azzal gyorsan és olcsón megnéztem mindent.

A szállásadóm különben egy nagyon kedves srác volt, viszont egy pici stúdiólakásban lakott, ahol az egyik sarokban aludt ő, a másikban én, és mikor éjszaka felkelt, állandóan felébredtem én is. Ez normál esetben nem gond, de ő 15-20 alkalommal ment ki a mosdóba, és az 5-ik után már annyira furcsa volt, hogy kijár, hogy kezdtem aggódni, hogy minden oké-e vele. Beszámíthatóság szempontjából.

Ami Brightonban érdekes, és ha süt a nap és és nyár van, még népszerű is, az a stég. A stég hosszan, (1760 láb, vagyis olyan 600 méter) benyúlik a tengerbe. Ettől még nem lenne népszerű, mert ez a stégek dolga, de ezen a stégen kaszinó és vidámpark van. Ahogy játékgépek mellett elsétáltam, én sem tudtam ellenállni a filléres szórakozásnak. Vannak azok a gépek, ahol 2 pennyt kell bedobálni, a gép mozog, és ha épp a bedobott 2 pennytól billen le a tálca szélén egyensúlyozó érmehalom, akkor azt megnyerte az ember. Nyilván úgy van megcsinálva (odaragasztva, vagy fizikai törtvények által), hogy mindig úgy tűnjön, hogy már épp csak egy érme hiányzik ahhoz, hogy a fél tálca lebillenjen, így az ember újabb és újabb marék aprót szór a gépbe. Mivel a játék alapja a 2 pennys érme, tehát egy fontért egy egész doboznyit kap az ember, simán elcsordogál 5-10 font is. Én erős voltam és másfél fontnál megálltam, de még ott lődörögtem egy darabig az utánam játszókat nézve, hogy lássam, mennyi kellett volna még a brutál (max 20 font) nyereményhez.



A belváros és minden, kaszinózást beleértve egy nap alatt megnézhető. Fürödni nem lehet, hacsak nem annyira koszos és büdös valaki, hogy a viharos szél és borult idő ellenére belemenjen a tengerbe.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése