2014. szeptember 23., kedd

Vissza a jo(bb) oldalra

2014 augusztus 19.


17 hónap után újra Budapesten.

Bevallom, nem hiányzott, de azért egészen ráhangolódtam a hazatérés gondolatára, mire leszállt a gépem. Legutóbbi hazalátogatásomkor kicsit kiakadtam az országra (akkor rabolták ki a tárolómat, fültanúja voltam egy betöréses támadásnak, stb), úgyhogy most nem voltak magas elvárásaim. Inkább kíváncsi várakozással tekintettem az érzéseimre.

Ferihegyen ért az első meglepetés.

Van BKK jegyiroda. Ami kulturáltan néz ki. Az ügyintéző beszél angolul. És segítőkész. Magától ajánl olcsóbb megoldást a jegyvásárlóknak. Jó, a háta mögötti Budapest vonalhálózata térképtől lehidaltam, mert ugyan hallottam, hogy a mesebeli 4-es metró elkészült, de a többi 35 metróvonalról nem tudtam...

Metrót építeni drága. Meglévő villamosokat metrónak álcázni... na, az olyan magyarosan kreatív :)


Aztán bepattogtam a 200-as buszon (és a kátyúkon) KÖKIre. Útközben beavatott arccal mosolyogtam, ahogy a néhány kamikáze turistát néztem, aki bevállalta a shuttle busz helyett a tömegközlekedést, és ott kapkodott a zökkenőkön fel-felrebbenő bőröndje után. Megérkeztünk Kőbánya-Kispest lerobbant végállomására. Illetve... nem is. Ez meg mi?! Alig ismertem meg a csillivilli bevásárlóközpontot és az új metróállomást. Egész lelkesen lyukasztottam ki a jegyemet. Ez már tök úgy nézett ki, mint egy európai állomás.

Ráadásul minden visszakerült a jó oldalra. Az autók 17 hónapnyi baloldali közlekedés után újra a jobb oldalon járnak. Én meg persze zavarodottan kapkodom a fejem a zebra előtt, mert már nem tudom elválasztani egymástól a régi rutint és a friss szokásokat. Legalább mozgólépcsőn lehet gondolkodás nélkül jó helyre állni, ugyanis azon - valami rejtélyes okból - a bal oldali közlekedésű országokban is jobb oldalra kell húzódni.

Budapest sokat változott másfél év alatt. Nem csak azért, mert a 40 alattiak eltűntek az országból. Tényleg sok minden más lett. Lehet, hogy éhenhal a lakosság, de legalább szépek az utcák :-D


El kell majd mennem egy városnézésre, ha lesz időm a baráti találkozók, ügyintézések és a borszakértő tanfolyam mellett....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése