2012. április 20., péntek

Strassbourg

Ha már a francia határ közelében vagyok és ennyire belejöttem az autókázásba, úgy gondoltam, érdemes elkirándulni Strassburgba. És ha már ennyit vezetek, megnézek pár látnivalót a környékén.
Így sikerült összehoznom egy kicsit szoros időbeosztású, de nagyon látványos kirándulást.





Nem túl korán indultam reggel (9 körül). Olyan köd volt az úton, hogy lépésben lehetett haladni. Még jó, hogy a GPS mutatta az utat, különben esélyem nem lett volna rajta maradni az aszfalton.






11 órakor léptem át Franciaországba. Addigra a nap is kisütött. Elhaladtam egy iskola mellett, ahol az udvaron tornaruhás diákok egymással szemben állva valamit dobáltak. Nem hittem a szememnek: frizbióra volt :-)

Fél 12, begördülök Stassburgba. A GPS-ben kiválasztottam a turisztikai látnivalók közül azt, ami leginkább városközpontnak/főtérnek tűnt (általában a dóm vagy városháza), aztán gyerünk. Parkolóhely persze nincs. Két belvárosi kör után legalább már nagyjából látom, mekkora területen helyezkednek el a látnivalók. Ezt gyorsan körbesétálom majd. Valami hivatal ügyfélparkolójában végre van hely. Nincs korlátozás, van parkolóautomata, éljen.
11:30. Bedobok kb. fél órányi összeget. 11:54. Rádobok még fél órányit. 14:15. Mi van?! Itt valamit elszámolt. Piros gomb. Újra. 11:54 plusz fél óra = 14.15. Ezt nem értem... Kiirva viszont semmi nincs. Na, ha értem, ha nem, ez itt ajándékba adott fél órát. Amit pedig adnak, azt ugye fogadd el, úgyhogy nyomtatás, és irány várost nézni. (Zárójeles megjegyzés: a következő városban aztán ki is volt irva, hogy 12 és 14 óra között ingyenes a parkolás. Tök jó, nem?)



Strassbourg hangulatos város. Gerendavázas házak a folyóparton, minden régi és szép. Nem hiába UNESCO Világörökség (1988).

Toronyiránt haladok (dóm tornya). Hatalmas épület. Nem egyedülállóan nagy, de azért megér egy misét. Ja, nem, az Párizs.  :-) Bele sem fér a kamerámba. A dóm térre érve rájövök, hogy ez a város kicsit nagyobb annál, mint amit csak úgy találomra be lehet járni (rövid idő alatt), úgyhogy beugrom a tourinformba térképért. Pénzért akarnak adni egy szép nagyot. Majd legközelebb, ha 3 napra jövök meg is veszem. Most viszont jó lesz nekem a repi verzió is. Hát elég gagyi, de az iroda falán lévő szép térkép alapján beazonositom a látnivalókat, aztán már ott sem vagyok.


Verőfényes napsütésre vált közben az időjárás, élmény a folyóparti séta, ahogy Petit France-ba tartok. Kis Francia egy városnegyede Strassburgnak. Korábban molnárok, halászok laktak ott. Nevének eredete nagyon romantikus! A 16-ik században a francia király egy kórházat alapított ebben a negyedben a katonáinak, akik az itáliai háborúk alatt szifiliszt szedtek össze. A város lakosai a vérbajt francia betegségnek hívták. És a negyedre lassan ráragadt a "becenév".


Ezek a gerendavázas házak nagyon jól néznek ki igy együtt. Főleg a folyó fölé hajló fűzfák, keskeny járda, hidak mellett.

Elkószálok a látványosságoktól, megnézek pár szimpla utcát, lefényképezek egy Combinót (ha már onnan vettük). Szalad az idő, beborul az ég, elkezd szitálni az eső, sietek vissza az autóhoz. Irány dél, Colmar.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése