2012. április 14., szombat

Hegyek között

Reggeli után elbúcsúzom Berndtől, vendéglátómtól, aztán elő a GPS-t: Merre menjek ma?

A mai napom végpontja Stuttgart környéke, ahol valaha én is laktam. Egy barátnőmet látogatom meg.
De addig még hosszú út áll előttem. A GPS szerint 5 órányi vezetés. Nem is sok. Úgyhogy belefér pár kisebb kerülő. Salzburg óvárosa, a sóbányalátogatás, Berchtesgaden, a hitleri Sasfészek már megvolt. Még idegenvezető koromban bejártam őket. Viszont Innsbruckban még nem voltam. Igaz, hogy majdnem 100 km kerülő, de mikor máskor megyek még arra?

Mint észlelem, Hallein közvetlenül a német határ mellett fekszik. A hegyen átkelve, Németország déli csücskét átszelve rövid úton is el lehet jutni Innsbruck irányába. Ez elsőre nem tűnik rossz ötletnek. Aztán, mikor az első 45 fokos emelkedő előtt találom magam, ahol az autóm 998 köbcentis motorja protestálásba kezd, kicsit elbizonytalanodom. Végül kettesben felvánszorgok, és közben aggódva nézegetem a benzintank jelzését. Még 45 km-re való benzinem van. Mert persze útközben akartam tankolni, csak akkor még nem láttam, hogy a GPS sziklamászást tervez. Lesz, ami lesz alapon megyek előre. Végülis, ha elfogy a benzin, csak le kell gurulnom a lejtőn és visszajutok Halleinbe, ott meg biztos volt benzinkút :)

Felhőkbe burkolózó hegycsúcsok, elszórt hegyi tanyák, 80 méter hosszan "elnyúló" települések, szerpentinek, sziklákba vájt alagutak között autózom vagy 2 órán keresztül. Időnként megállok fényképezni. Még a motort sem kell leállítani, az útról sem kell lehúzódni, annyira kihalt minden. Na, itt lenne igazán szívás, ha kifogyna a benzin :)

Szerencsére elkezd lejteni az út. Átjutottam a hegygerincen. Újra feltűnnek a falvak, benzinkút is akad. Hurrá! Csak másfélszer kerül többe a benzin :)



És már egynél több út is akad, sőt, útelálga..., útlegálaz... útelágalzód..., útkereszteződés is (hogy egy korábbi politikusunktól idézzek. Hogy nekünk mindig ilyenek jutnak? Az egyik beszélni nem tud, a másik meg írni...).

Választhatok: München, Kufstein vagy hegyi utak. Hmm. Kufstein. Ki is raboskodott ott? Rákóczi? Ja,  nem. Kazinczy. Ezt azért megnézem...  (Ha már a nyelvművelést emlegettem :D)
A várba végül nem megyek fel, annyira nem vonzó, de azért kívülről érdemes volt megnézni.


És végre begördülök Innsbruckba. Három kör után még mindig sehol semmi parkoló. Szép, szép a város igy is, de a sétálóövetezbe is el kéne jutni valahogy...
Végül egy parkolóházat pillantok meg. Jó lesz.





A város tényleg hangulatos, háttérben havas hegycsúcsok, történelmi óváros, de az eddig véletlenül fellelt kisvároskák után picit csalódott vagyok. Turisták tömege hömpölyög mindenfelé. Beugrom a Tourinformba térképért. Királyi udvar, városháza. Az arany tetős ház épp felújítás alatt. Közben valami városvédő felvonulásba is belecsöppenek. Mert eddig még nem volt elég nagy a tömeg...

Na, elég is lesz Innsbruck-ból. 
Nyomás tovább!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése