2014. október 2., csütörtök

Állatkák



Sri Lankán több olyan állat van, amivel már találkoztam utazásaim során. 113 féle emlős él a szigeten, ebből 24 faj veszélyeztetett valamilyen szinten.

Vannak a kertben monitor lizardok, amilyenekkel Szumátrán találkoztam először, és amiket varánusznak szoktak magyarul fordítani, de mint megtudtam, ezek nem varánuszok. A varánusz ugyanis a nyelvével szaglászik, a gyík pedig nem. Mivel a monitor lizard (szabad fordításomban lesőgyík) nem nyújtogatja a nyelvét, az nem varánusz. Lehet vajon iguana a magyar neve?

Mérete általában kb 50 cm plusz a farka


Aztán vannak fekete majmaink a kertben. Fél éjszaka dzsungelhangokat hallatnak, de különben békés szomszédok. Nem lopnak, nem jönnek közel, csak ugrálnak a fákon. És a tetőn néha.



Van mongúzunk is a kertben. Ez egy nyestre (vagy görényre) hasonlító állatka. Időnként előjön és kotorászik valamit a medence szélén. Persze mindig akkor, mikor nincs nálam fényképezőgép.

Aztán vannak mókusaink. Picik és vékonykák. Sampath talált egy elhagyott mókusfészket a garázs mellett. Egy bébi volt benne. Az anyját valószínűleg elkapta egy ragadozó.



Kiderült, hogy már előző héten is találtak egy fészket. Annak a lakócskáját Sampath felesége, Shari etetgeti.




Ja, meg persze gekkók nélkül nem trópus a trópus. Mondjuk ezek a gekkók abban különböznek az eddigiektől, hogy csendesek. Nem csipognak. A gekkók jó fejek, de életük csupa veszély. 


Elszáradt tetemek a zsanér mellett
Ez történik, ha gyakrabban van nyitva az ajtó, mint csukva...

Találkoztam szkolopendrával is, ami egy páncélos külsejű százlábú és Tahitin azt tanultam róla, hogy nagyon fájdalmas a csípése. Állítólag óriásira dagad a testrész, amit betalál és hetekig nagyon fáj. Általában kókuszpálmáról hullik az ember fejére és ijedtében csíp.

Na, egy ilyen vándorolt be a szobámba. Még jó, hogy Bea észrevette. Ez éjjel rámmászott volna és ijedtében megöl... Így viszont Bea nyírta ki őt. Mire lapátot hoztam, hogy a buddhisták országában békésen és diplomatikusan megtárgyaljam vele távozásának körülményeit, Bea rövidre zárta a kérdést.

A tetem egy 2-3 cm-es darabja (amit szétkalapálódott a harcban) hiányzik a képről. Azért így is szép nagy.

Még jó, hogy ezek a kis szörnyek ritkán tévednek be a lakásokba. Ez is csak úgy került be, hogy behoztam egy kókuszágat az előszobába, ez meg épp az én szobámban keresett menedéket.

Ezen kívül lesznek még Sri Lankán elefántok és egyéb érdekes állatok.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése