2015. március 21., szombat

Kedvenc Brownie


Hombre decemberi szülinapjára akartam valami sütit csinálni, de sem tortaforma, sem habverő, semmi nem állt rendelkezésre a konyhában. Így a jól bevált sütés nélküli tortáim (meg itt van még recept) helyett valami újat kellett kitalálni.

Kerestem olyan receptet, amihez nem kellett habverő és az elkészítése sem igényelt túl hosszú időt, ugyanis kb 45 percem volt az egészre, ha meg akartam őrizni a dolog meglepetés jellegét.

Találtam egy gyors Brownie receptet. Csak 30 perc cakk-pakk.

Megcsináltam. Jobb lett, mint vártam. És Hombre jól meg is lepődött, hogy van torta, mert alig tűntem el a konyhában.

A fénykép nem publikálásra készült. Csoda, hogy csináltunk róla fotót


RECEPT

  • 400 gramm durva porcukor (caster sugar)*
  • 225 g olvasztott vaj (nem margarin!)
  • 60 g kakaópor (nem cukrozott) (Szerintem ez kevés, én 100 grammot tettem)
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 4 tojás
  • 225 g finomliszt
  • 1/2 tk sütőpor
  • kis só
  • 60 g dió


* A caster sugar angolszász környéken ilyen néven kapható a boltban, de ha van otthon kávédaráló, akkor könnyen elkészíthető házilag is: Kristálycukrot félig kell megdarálni, amikor már majdnem porcukor, de még szemcsés.


Elkészítés

A hozzávalókat a megadott sorrendben összekeverjük. 180 fokon 20-25 percig sütjük. Ennyi.


GYK: A cukrot és folyékony vajat elkeverjük, hozzáadjuk a kakaóport és a vaníliát. Utána jönnek a tojások. Ha egynemű a massza, mehet bele a liszt a sütőporral. Legvégén jön a dió. 

És a csokidarabok! Az eredeti recept nem írja, de a Brownie nem is Brownie csokidarabok nélkül. Én beletördeltem kb 100g étcsokit és kihagytam a diót. Meg a kakaóporból majdnem a dupláját tettem bele, mint a recept javasolta. 

Ez eddig úgy 5 perc munka volt. 23x33 cm-es, kivajazott tepsibe simítjuk. Előmelegített sütőben (180°C) 20-25 percig sütjük. Inkább 20. A Brownie akkor jó, ha nedves a közepe.

Itt az eredeti recept angolul.

Ismét béna kép, mert nem publikálásra készült


Én a szülinapi torta küldetés miatt a kész Brownie-t félbevágtam (nem vízszintesen, hanem csak 2 kisebb darabra) és egy étcsoki-nutella-vaj krémmel egymásra ragasztottam őket. A maradék krémmel bevontam a tetejét. Ezért olyan magas a süti a fényképen.

Az a jó benne, hogy felkockázva, lefagyasztva bármikor előkapható belőle pár darab, amit a mikróban átforrósítva, vaníliafagyival tálalva szoktunk enni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése