2015. március 23., hétfő

Levelesen


Eme helyen emlegetem eledelemet, melyet levelesen remekeltem.

Gondolom, ez után a mondat után elvesztettem az olvasók nagy részét, de aki maradt, annak elsősorban gratulálok a toleranciájához. Másrészt meg hadd osszam meg leveles tésztás ötleteimet.

December nagy felfedezése a leveles tészta volt. Életemben nem vettem előre gyártott tésztát, de olyan jó volt a sütőnk, hogy elkezdtem használni, és sorra kerestem az ötleteket, hogy mit süthetnék. Így akadtam a leveles tésztára. Londonban bármely szupermarketben kapható a hűtőpultban. Olyan 1 GBP körül van az ára. Sütőpapírral együtt van feltekerve, így se nyújtani nem kell, sem liszttel babrálni.

Kedvenc improvizációim következnek. (Nyilván nem én készítettem ezeket először, úgyhogy nem spanyolviasz, de mivel nem receptből dolgoztam, hanem ihlet alapján, úgy teszek, mintha én találtam volna ki.)


Wellington bélszín-gyanús vacsora


  • 1 csomag leveles tészta
  • 500 g darált hús
  • 1 db vöröshagyma
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 tojás
  • fűszerek



Elkészítés

A darált húst megfűszereztem, mintha fasírtot csinálnék, belekevertem a hagymát és fokhagymát, beletettem majdnem az egész tojást (csak annyit hagytam meg, amennyivel a végén lekenem a tészta tetejét). A masszát beburkoltam a tésztával, megkentem a tetejét tojással, aztán késsel bevagdostam a tetejét és megszurkáltam villával. Előmelegített sütőben 180-200 fokon sütöttem úgy 40-50 percig. (Mivel nem terveztem a recept megosztását, csak az eredmény megevését, nem jegyzeteltem le az időpontokat és hőmérsékleteket, de valami ilyesmire emlékszem.)

Ez lett belőle.

Ha terveztem volna, hogy publikálom, nem a tepsiben fotózom le :-)

Vastag szeletekre vágva, friss salátával fogyasztottuk.



Sajtos-baconös spirálok

Na, ez tuti olyan, amit mindenki csinált már, és semmi újat nem mondok vele, de annyira egyszerű kaja, hogy ha valami gyorsat akarok csinálni, nekem eszembe sem jut hirtelen. Szóval jó időről időre leírva látni :-) És persze fénykép sincs róla, mert ki fényképez le egy alap vacsorát (a fészbúk megszállottakon kívül)?!


  • 1 csomag leveles tészta
  • 8 szelet bacon
  • 8 szelet sajt


A leveles tésztát csíkokra vágtam, mindegyik csíkra egy-egy szelet bacon-t és sajtot tettem (eleinte nagy szeleteket, de a kisebb darabok jobban beváltak). A tésztákat a rakományukkal együtt kétszer megcsavartam úgy, hogy a tészta kerüljön alulra, aztán megsütöttem. Még 10 perc sem kell hozzá.



Háromkirályok süti

Leánykori nevén galette des rois. Tradicionális süti, amit január 6-án szokás enni Belgiumban és Franciaországban. Marcipános töltelék és porcelán szobrocska van benne. Aki a szeletében megtalálja a figurát, az lesz x ideig a király a családban. Hombre külön kívánsága volt a süti. A neten található receptek elég széles skálán mozogtak az almás és a sárgabarackos töltelék között, valamint a hozzávalók tekintetében sem látszottak megegyezésre jutni, úgyhogy végül mentem a saját fejem után. A hozzávalókat szemre mértem ki úgy, hogy a massza ne legyen túl lágy vagy túl kemény.


  • 1 csomag leveles tészta
  • 2-3 ek almapüré
  • 100 g mandulaőrlemény
  • 75 g cukor
  • 1 tojás
  • 50-100 g lágy vaj (érzésre)


Elkészítés

A mandulást, cukrot, vajat, tojást összekevertük. A tésztát két darabra vágtuk. Elvileg kerek kéne, hogy legyen, de Angliában szögletes tésztát árulnak, mi meg nem szórakoztunk a kerekítéssel. Az egyik lapot megkentük az almapürével, aztán rákentük a mandulamasszát. Befedtük a tészta másik felével. A széleket tojással összeragasztottuk és alaposan összenyomkodtuk, hogy ne folyjon ki a töltelék. A tészta tetejét meg kell kenni tojással, aztán dekoratívan be szokták rácsozni. A rácsozást a tojás után csinálják, mert ez adja a mintát. Sütés előtt meg kell szurkálni villával!! Mi ezt elfelejtettük. Fel is fújódott a süti, mint egy vánkos. De azért baromi finom lett! :-)

A sütést is másképp írja minden recept. Kb 25 percig sütöttük 200 fokon, amíg szép színe lett. 



Itt egy eredeti recept. Itt meg egy másik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése