2011. december 7., szerda

Megy a gőzös...

Utazom.
Vonaton.
Ezt a közlekedési eszközt is ki kellett már próbálni. Még ha nem is gőzös.

Nem adják olcsón a jegyet, de legalább van cserébe szinvonal. Ingyen WIFI, kényelmes, tágas üléstér, konnektor az ülés mellett, ha lemerülne a laptop...

Begördül a vonat Philadelphiába. Követem a képernyőn. Mert online nyomonkövethető a vonat útja (már ha van nálad laptop vagy hasonló - és kinél nincs) és az útközbeni érdekesebb helyekről rövid ismertetőt is olvashat a kedves utas. És tényleg kedves az utas :) A kaller mosolyog, a mozdonyvezető jó utat kiván az állomásokon a leszállóknak, nincs sörszag (tudja valaki, miért van konstans sörszag a MÁV járatain? Nekem meggyőződésem, hogy azzal mosnak fel...), nem ragad az ülés,  nem randaliroznak és üvöltetik a lakodalmast az utastársaid, miközben leköpnek szotyival, és meg sem késelnek, ha rosszkor nézel rossz irányba. Sőt! Elmegyek a mosdóba, és itthagyom a laptopomat kinyitva, a táskám mellett. Mennyire könnyen és gyorsan hozzászokik az ember a jóhoz. Két hónapja még aggódtam, ha nyitva hagytuk az autót, most meg kezdem természetesnek tekinteni, hogy tiszteljük egymás tulajdonát. És mennyivel jobb igy élni!


De hogy valami rosszat is irjak: elromlott az idő.
Tegnap óta felhős, borús, esős. Remélem, 8 órával délebbre süt majd a Nap. Három már eltelt. Már csak 5 órát üdülök a vonaton. Hurrá!

Voltam mosdóban. Na, az legalább valóságos :)
Abbahagyhatjátok az irigykedést. Szanaszét volt szórva a kéztörlő a földön. Pfff! Még ilyet! :D



Ilyen bezzeg nem fordul elő otthon....... Ott nincs kéztörlő... :D

Még ellátogatok a büfékocsiba is. Jönnek-mennek az utasok a büfés csomagokkal, rossz nem lehet. Nehogymá' ne nézzem meg! :) Vásárolni nem fogok. Takarékon vagyok, hoztam saját kaját. (Neeem, nem kolbász és töpörtyű hagymával, kockás konyharuhába csomagolva, bicskával szeletelve...)

Majd csinálok pár képet a vonatról és később frissitem a bejegyzést. (Ha vannak képek, mikor ezt olvasod, akkor te már a "később" után vagy...) :D

      
Nem volt ilyen üres egész úton. Washingtonig egész tele volt.
Csak sztem nincs rajtam kivül ember,
aki ezt a távolságot vonaton teszi meg...

Méretarány: a netbook képernyője kb 15 cm magas.
A másik meg egy télikabá








3 megjegyzés:

  1. can't wait ... mármint a képeket :)
    és egyébként a vonatok realtime mozgását (már amikor mozog egyáltalán) már a magyar királyi álomvasutak kapcsán is követheted, legalább elütöd az időt a késésre várva

    VálaszTörlés
  2. :D ezt nem is tudtam! ezt azóta vezették be, hogy eljöttem? vagy csak szimplán nem voltam naprakész már otthon sem? :)

    VálaszTörlés
  3. nem publikus verzió már elég rég óta működött (talán egy éve kb?), míg a csillivilli (jóval bénább) ablakba kitett lehetőséget 2 talán 3 hónapja kötötték össze elvírával
    persze ez a fancy 3.0 állapot néha késik 1-3percet és még nem megy mobilról, biztos csak ennyire futotta a pénzből.
    ja meg már otthon is nyomtathatsz jegyet! csak az a bökkenő, hogy konkrét vonatra. ha meggondolod magad vagy lekésed, "hát sajnáljuk" a válasz

    az amtrak (már ha azzal mész - távolsági utakon többnyire esélyes) egyébként elég éles váltás a mávhoz képest, képekről legalábbis elpusztíthatatlannak tűnnek ezek a szerelvények

    VálaszTörlés