2011. december 18., vasárnap

Money money money

Vendéglátóm, Mercedes elfogadta egy orosz CS lány szállásigénylését.
Maria csütörtök este érkezett. Kedves, szimpatikus, jól beszél angolul.

Pénteken elmentem vele várost nézni. Megvolt az első idegenvezetésem New Yorkban. Nagyszerű érzés! Tudom, mi hol, mit javasoljak, merre menjünk, mi érdekes, mi nem. Ügyfelem is elégedett volt :D
Ráadásul újra végigjártam pár turistás helyet, ahol május óta nem fordultam meg.
Meg elmentünk a modern művészetek múzeumába. Ez no comment. Beszéljen a fotó.

Ez nem egy sonka.
Az, aminek első pillantásra látszott...


Este jó fáradtan beültünk egy Thai étterembe, ahol a thai konyha egyik specialitását rendeltük. Rizstészta zöldségekkel. Rothadó állati tetem szagával fűszerezve. Borzasztó volt. Ettem már abban az étteremben korábban, és akkor minden finom volt. Ráadásul az sem rémlik, hogy májusi alkalomkor automatikusan hozzáadtak volna 20% borravalót az árhoz. Hát nem örültem, mikor megláttam a számlát. Pedig akkor még nem is tudtam, hogy nincs pénzem :)

Jön vissza  a pincér a bankkártyával: Ez le van tiltva.
-MI? Az nem lehet. Van rajta pénz. Próbáljuk újra. - Megpróbáltuk. Nem ment. Még jó, hogy teljesen véletlenül volt nálam készpénz. Sosincs. Most is épp annyi volt, hogy még maradt 5 dollár a zsebemben. Nem is tudom, mit csináltam volna, ha nincs nálam pénz, a kártyám nem működik. Ilyenkor mi van?

Kicsit idegesen mentem haza. Aggódtam, hogy lelopták a pénzemet a számlámról vmi internetes fizetés után. Szerencsére az egyenlegem rendben volt. Na de akkor miért nem tudtam fizetni? Megnyugtattam magam, hogy csak vmi hálózati hiba lehetett, majd másnap reggel én fizetem kártyával Maria telefonvásárlását, ő meg ideadja nekem a pénzt KPben, és minden rendben lesz. Újra lesz pénz a zsebemben. Azt hittem, ez a legnagyobb gondom :)

Mikor megint visszautasították a kártyámat, az eladó meg közölte, hogy ez normális, ha sokat vásárolok külföldön: biztos a bankom tiltotta le biztonsági okokból. De ne aggódjak, majd küldenek új kártyát. Ja. Ide. Ekkor kezdtem csak igazán aggódni... Ilyet csak nem tesz a bank, hogy letiltja a kártyát figyelmeztetés nélkül. Pénteken. Hogy itt maradjon az ember egész hétvégére egy fillér nélkül. És én még szerencsés vagyok. Van otthon nyersanyag és konyha. Na de mi van azzal, aki egy hotelben lakik, épp 5 dollár van a zsebében, és arra számít, hogy hétvégén az ebédet és vacsorát kártyával fizeti. Meg a közlekedést. Még mázli, hogy épp 2 napja vettem metróbérletet. De mondjuk szombatra mozit terveztem. Jó lenne, ha meg tudnám venni a jegyet. Főleg, hogy utolsó napjaimat töltöm New Yorkban...

Ne szórakozzunk egymás idegeivel! Miért tiltották le?! Persze információt csak telefonon adnak. Hurrá! Mert az innen úgyis olyan olcsó. A családomat és a barátaimat Skype-on hivom (vagy sehogy) takarékossági okokból, de azért töltsek el 15 percet a Raffi automatával beszélgetve. Nem tűrnek nyomdafestéket a gondolataim, de mondjuk úgy: nem voltam maradéktalanul elégedett a bankommal.
Vasárnap aztán kiderült, hogy országos szinten tiltottak le bankkártyákat. Nem nagyon vigasztalt. Nem tudják visszaaktiválni egyelőre. Hurrá. De ATM-ből vehetek fel pénzt. Jó drágán. Köszi... 

2 megjegyzés:

  1. Hogy tudd, mi van :) Elloptak bankkártya adatokat, így korlátozták(tuk) a külföldi vásárlásokat bizonyos országokban, bizonyos kártyákon. Szívás. Kapunk új kártyát, én is. De mire az megjön?! Ha kell segítség, megpróbálhatjuk megoldani, hogy kijusson hozzád a tied. Vagy nem tom. Ja, Enikő voltam :-D

    VálaszTörlés
  2. Köszi az infót. A Call Center azt mondta, lehet, hogy vissza fogják aktiválni vmikor. Addig meg használjam az ATM-et. Irtam egy kérelmet a Banknak, hogy a nyomi helyzetre való tekintettel ne terheljék rám a külföldi ATM dijat. Ha nem veszitek minden pénzfelvételnél ezreket, annyira nem zavar, hogy nincs kártyám. Legalább nem vásárolok esztelenül :D

    VálaszTörlés