2011. december 11., vasárnap

Nyúld le az ajándékot!

Emlékeztek az iskolai karácsonyi ajándékozásra?

Osztálynévsor cetlire, neveket a kalapba, cetlihúzás, majd ajándékvásárlás - ha szerencséd van, olyannak, akivel legalább beszélőviszonyban vagy. Ha nem, akkor tanakodhattál, hogy a meghatározott költségkeretbe beleférve hogyan tudsz vmi értelmes ajándékot beszerezni olyannak, akiről alig tudsz vmit. Aztán meg persze gyakorolhattad a csillogó szemű mosolyt, amit majd akkor kell alkalmaznod, mikor átveszed a neked szánt "találó" ajándékot - vkitől, akivel két szót sem váltottál az évek alatt.
Ennek a megoldásnak az amerikai verziójával ismerkedtem meg pénteken.

Hogyan működik?
A résztvevők a vacsorát megelőzően beszereznek 1-1 db maximum 15 dollár értékű ajándékot, melyet becsomagolva elhoznak a karácsonyi partyra. Az összes ajándék egy nagy közös asztalon kerül elhelyezésre.
A résztvevők egy kalapból sorszámokat húznak, aztán elkezdődik a játék.

Az 1-es sorszámmal rendelkező jelölt választ egy szimpatikus ajándékot az asztalról. Mindenki szeme láttára kibontja, megmutatja a többieknek, aztán vagy örül annak, amit kapott, vagy nem. Következik a 2-es sorszámmal rendelkező: eldöntheti, hogy kibont-e egy új ajándékot vagy elkobozza az 1-es versenyzőtől az övét. Amennyiben elkobozza, 1-es jelölt kibonthat egy új ajándékot. A játék igy folytatódik. Akitől lenyúlják az ajándékát, lenyúlhat mástól egyet, vagy választhat a fa alól egy bontatlant. A játék legvégén az 1-es számú játékos lehetőséget kap, hogy a teljes kiválat ismeretében ő is lenyúljon vkitől vmit - ha akar.

Gary cége pénteken karácsonyi vacsit rendezett. A fenti ajándékozási tradiciót alkalmazták.
Rendkivül kreativan egy sálat szereztem be a játékszabályok ismeretében.
Vacsora kipukkadásig, aztán elkezdődött a játék. Én a 6-os sorszámot húztam. 16-ból. Nem rossz. Már van választék, de még az asztal is tele bontatlan csomagokkal. Előttem csokit, bögrét, sálat, késkészletet nyertek a szerencsések. Egyik sem túl vonzó. Kiválasztottam az asztalról a legnagyobb dobozt (naná :D). Piros papir, óriás masni. Remélem, vmi nekem való lesz benne. Csőfogó készlet. Hurrá! Remélem, hamar lenyúlja vki. Vagy majd max elseftelem Garyvel :)


Újabb ajándékok bontódnak ki: borospohár készlet, karácsonyi diszek, sajtcsomag, pihe-puha takaró, ami házikabáttá cipzárazható (na, ezt kellett volna választanom), csavarhúzó készlet (legalább pasi kapta), fenyőfás tányérok, stb. Úgy tűnik, mindenki ragaszkodik az asztalhoz: eddig senki nem nyúlt le senkit. Mindenki a fa alól választott. A csőfogó készletem sem kellett senkinek. Bár úgy tűnik, Gary szimpatizál vele.
Elérkezik az ő fordulója. Nem a fa alól választ. A pihe-puha takarót nyúlja le a kollégájától. Juhhé! Kollégája választ vmi új dobozt a fa alól. Következő játékos a mellettem ülő csajszi: lenyúlja a takarót Garytől. Hát nem tartott sokáig a birtoklás öröme. Gary ajándék nélkül marad: elkobozza a csőfogómat. Én jövök: a geg (na és persze a pihe-puhaság kedvéért) már nyújtom is a kezem a szomszédom felé. Kérem a takarót. Szegény szinte meg sem nézhette közelről az ajándékát, már búcsúzhatott is tőle. Na persze én sem örülök sokáig: a következő jelölt elkobozza a plédemet. De népszerű ez a cucc! Újabb dobozt választok a fa alól. Ezúttal 4 körömlakk és 2 karkötő jut nekem. Szuper szinek. Tetszik. Nem csak nekem. Már érkezik is vki, hogy megfosszon tőle. Na de legalább most jogosulttá váltam egy újabb rablásra. Igen, pihe-puha takaró. Pihe-puha legutóbbi tulajdonosa ajándék nélkül maradt. És a körömlakkokat választja. Na, ezek sem maradnak sokáig egy embernél. A körömlakkok legutóbbi boldog tulajdonosa körülnéz, majd kiválasztja a pihe-puha takarómat. Már megint nem pihent nálam sokáig. Hol is tart a játék? Most jön a 16-ik versenyző. Tehát, ha visszalopom a körömlakkokat, van esély rá, hogy nálam maradnak. Tegyünk igy. Körömlakk ide. Utolsó játékos, utolsó ajándék az asztalon. De nem kell neki. A körömlakkokat akarja. Hát jó, akkor viszont remek alkalmat kaptam arra, hogy utoljára leraboljam a pihe-puha plédet. Jelenlegi tulajdonosa szinte már készül, hogy nyújtsa nekem a plédet. Ha elkobzom, ő lenyúlja a lakkokat, igy a lakkok jelenlegi gazdája elveszi a plédemet. Ekkor lenyúlhatom a lakkokat, ő lenyúlja a plédet, majd ezt játsszuk, amig be nem zár az étterem. 

Na jó, megszakitom a láncot MOST. Kibontom a fa alatt árválkodó utolsó ajándékot. Igényes fotóalbum rózsaszin szütyőben. Ööööö..... Tök jó. Kenhetem a körmömre. Vagy majd ebbe burkolózom a kanapén olvasgatva.

A pihe-puha takaró és boldog (végső) tulajdonosa

3 megjegyzés:

  1. szabadrablásos zsákbamacska? (sztem ez nem igen tudna nálunk elterjedni, a túlélők nem örökítenék tovább a hagyományt)

    VálaszTörlés
  2. hát igen... igazad lehet... és fémdetektoron kéne áttolni az ajándékokat is. minden, amit hoz, felhasználható Ön ellen... :D

    VálaszTörlés
  3. :-D
    fúú, erre nem is gondoltam... a végén ott van 10 hulla, és egy db tűzőgép... :-D

    VálaszTörlés