2014. február 6., csütörtök

Asszed kenguru

2014 február 2.


Nyúl fejű, nagy combú, erszényes és ugrál. Azt hiszed, kenguru.



De nem az...

Hanem wallaby



vagy wallaroo



vagy pademelon



vagy épp quokka (erszényes patkány).




Szerintem nem én vagyok az egyetlen európai, akit meglep, hogy ennyi kengurunak látszó, ismeretlen állat él itt. Azt persze mindenki tudja, hogy az evolúció furcsa kanyart vett itt, korán leszakadva Eurázsia fejlődési útvonalától, de a repülő rókán és a kihalt kacsacsőrű emlősön kívül más nagyon meglepőt nem vártam.

Repülő rókák sziesztáznak


A sün-kacsa házasságtöréséből született echinda (hangyász) például egyáltalán nem szerepelt a tudástáramban.


Ismertem a wombatot, ami egy túlméretezett tengerimalacra hasonlít.




Meg a Tazmán (vagy erszényes) ördögöt, ami egy kutya-szerű nyest-típusú izéke.



És persze a dingót, ami gyakorlatilag kutya.



Meg aztán az emut.



De a dinoszaurus fejű (és hangú) Cassowary madarat most láttam először.
Szaru-taraj
Kemény cucc :)


Pedig volt nekem WWF Lutra albumom anno...

A pingvinek:Orsi viadal állását napfénynél is javítottam. Már eddig is én vezettem 5:3-ra, de a pingvinek életritmusa miatt mindig csak sötétben találkoztunk. Most viszont végre kék volt a kék.



És a hab a tortán: A KOALA.

Durva, göndör bundácska gyurkálása a koala hátán, miközben a maci elmélyülten nyammog az eukaliptusz ágacskán.

Nézd, mit adok nekeeeed!


Nem kéreeeeem....



2 megjegyzés:

  1. Esküdni mertem volna, hogy patkány, de te quokkanak nevezed.
    Csodálatos kalandokban van részed! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagy részüket én sem ismertem, WWF album ide vagy oda :-)

    VálaszTörlés