2014. február 18., kedd

Tücsökiskola


Ausztráliában más a bolthálózat, mint Új-Zélandon. 

Itt is van Woolworth, ami egy nagy és olcsó szupermarket saját márkás termékekkel (olyan Interspar minőség kábé). Ennek a konkurenciája a Coles, szintén saját márkás cuccokkal (nevezzük Auchannak :-D ). És nagy örömömre van Aldi is. Ez csak azért lényeges, mert néhány kaja jóval olcsóbb ott (mint tudjuk), és napi 6 dolláros büdzsé mellett minden fillér számít. Igen, napi 1200 forintból élek. Haha. És rendes kaját eszem. Egész jól megy :-D

Árak érdekességként (árfolyam kb 200 Ft / AUD):

1 kg gagyi sajt (átlag magyar trappista) - 7 AUD
szendvicskenyér - 1 AUD
250 g vaj (igazi, sárga, finom) - 1,3 AUD
500 g száraztészta - 70 cent
paradicsomkonzerv - 80 cent
pesto - 2 AUD
1 kg mirelit zöldborsó - 2,2 AUD
2 l tej - 2 AUD
300 ml friss tejszín - 1,4 AUD
300 g tejföl (32%-os!!) - 1,3 AUD
500 g friss darálthús - 4 AUD
185 g tonhal olajban - 1 AUD

Nem, nem sajtos-tejfölös tésztát és vajas kenyeret eszem ;-)

A gyümölcs és zöldség itt drágább, mint Új-Zélandon volt. Ott 3 dolcsi volt egy kiló átlagban, itt meg 5-6. De azért találok akciókat és azt veszem, ami épp olcsóbb. Most épp a ringló volt 2 dolcsi, a barack meg 3. A krumpliról leszoktam, mióta itt vagyok. Kiwiföldön 2 dolcsi volt, itt meg 3-4 dollár.

Aztán Új-Zélandon nem nagyon volt olcsó ruhabolt sem. Ott mindenki használt ruhákat vesz, ha spórolni akar. Itt viszont van csomó kínai bolt, meg van Kmart is, ahol a kempingcucctól a teáskannáig minden kapható, beleértve a ruhákat is.

Mivel tavaly márciusban, mikor távoztam Budapestról, csak Thaiföldig terveztem a kirándulást, azt is csak 1 hónapra, nem nagyon csomagoltam városi ruhákat. Meg hát az egy évre hosszabbodott út alatt kicsit változott is a hátizsákom tartalma. Pár dologtól megszabadultam, pár dolgot beszereztem. Legutóbb Új-Zélandon téli ruhákat kellett vennem a nyárnak nevezett, ám nem annak tűnő évszak tiszteletére. Vettem dzsekit meg polár pulcsikat. Mivel eredetileg most már vagy egy hete Európában kéne lennem, ahol tél van ugyebár, pár meleg cuccot megtartottam, de nagy részüket ott hagytam Oamaruban. Majd örül nekik valaki az Üdvhadsereg boltjában.

Viszont nyári ruhám sem nagyon van. Van egy kopott, 10 éves, narancssárga strandpapucsom, egy túraszandálom (amit városban nem szívesen veszek fel), meg a tornacipőm, aminek elkopott a talpa, mivel azt hordtam 5 hónapig éjjel-nappal a kiwi nyárban.

Meg ugye épp a múltkor szembesültem vele, hogy mennyire szívesen térnék vissza a kulturált öltözködéshez, és majdnem nyertem is egy magas sarkú cipőt (sajna kicsi volt, így továbbadtam).

Kitaláltam, hogy beszerzek valami óccsó fekete papucsot, ami max 3 dollár, de legalább fel lehet venni a strandon kívül máshol is. Vagy esetleg csini szandált magas sarokkal. Erre akár még 8 dollárt is hajlandó lennék áldozni :-)

Elballagtam a Kmart-ba (3 km séta), és milyen jól tettem!
Épp nagy leértékelések voltak. Szandálok 1 dollárért. Sminkcuccok 50 centért.

Nem kell mondanom, hogy ott töltöttem az egész délutánt. Mert hiába olcsó és nehéz ellenállni, tele a hátizsákom és jól át kell gondolni, vajon TÉNYLEG kell-e az, ami abban pillanatban nagyon kell. Minden döntés a vállamat nyomja. Szó szerint...

Erre jó az utazás. Az ember megtanul nem felhalmozni. Tücsökképzés hangyáknak :-D

Végül vettem egy csini szandált meg egy vízben is hordható gumiszandált (ami azért jól is néz ki), meg szempillaspirált (térjünk vissza a sminkeléshez, elvégre metropolban vagyunk), egy alapozót, egy elkenődésmentes szemhélypúdert és egy víz bázisú körömlakkot (simán eltávolítható egy kis súrolással, így nem kell lemosót is vennem). Összesen 5 AUD-t fizettem. Egy, azaz egyezer forint. 


Szerintem jókor voltam jó helyen :-D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése