2014. február 8., szombat

Internet

Új-Zélandon sokat jártam könyvtárba. Ott volt ingyenes és korlátlan a wifi. Ráadásul számítógépet is lehetett ingyen használni. Mondjuk ez csak a laptopom eltörése után vált aktuálissá részemről.

Minden kisvárosban volt könyvtár, többnyire a központban.

Másik szuper hely a turista info volt. Ott is mindig kínáltak ingyen netet. És persze a gyorséttermek.

Sydney-ben a reptéren kánaán volt. Ingyen wifi, free gépek. Azt hittem, jó dolgom lesz. Ehhez képest teljes internet megvonásban szenvedek. Alig jutok betevő wifihez.


Sydney nagyváros. Kerületenként kell felderíteni a könyvtárakat. És kerületenként mások a szabályok. Az egyik helyen van korlátlan net, a másik helyen meg csak a google ingyenes, az email, facebook és egyéb személyes oldalakért fél óránként 3 dollárt kell fizetni és a levelezés a wifin is tiltva van.

Van viszot ingyen számítógép az utazási irodákban. Ahol mondjuk nem számít rá az ember. De ott csak anpi fél órát adnak ajándékba, ha nem náluk foglal valaki túrát.

A gyorséttermek ajtaján ott díszeleg az ingyen wifi felirat, de fellépni nem lehet a hálózatra. Mindenhol máshol jelszóval védett a net.

Szóval nem könnyű. Nem elég, hogy a laptopom hiányában fél ember vagyok, még a világtól is elszigetelődöm :-(

Pedig nem is lenne nagy dolog lecserélni a laptopom képernyőjét, és akkor gondjaim egyik fele megoldódna. Neten 50 dollárért lehet új monitort rendelni és találtam leírást, hogy hogyan szereljem át házilag. Ha itteni üzletben csináltatnám meg, 180 AUD lenne. Úgyhogy nem is kérdés: inkább megtanulok képernyőt javítani :)

Csak jó lenne egy helyet találni, ahol megvárhatom a netes házhozszállítást...



Addig is....

A képernyő alsó sarka működik.Arra már rájöttem, hogy ha elég türelmes vagyok (nem nagyon ugyebár... uh, lehet, hogy a laptop balesete egy lecke az életutamon?), akkor vakon tapogatózva meg tudom fogni az ablakok felső szegélyét, lehúzni, lekicsinyíteni és akkor a jobb alsó sarokban elbütykölődhetek a programokkal.
Szóval feltölthetem a fényképeket és "ápdételhetem" az ipodot. Szinte teljes az életem ;-)

Nem is értem, mit panaszkodom egyáltalán :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése