2014. február 7., péntek

Kínai Új Év

2014 február 2.


Menetrendszerű program következik. Találkozom Jurajjal...


Megint azonos útvonalon haladunk, csak pár nap eltolással.
Ő 2 nappal korábban érkezett Sydney-be, mint én, és hamarabb is távozik. Elvileg Szingapúrban akartunk találkozni. Mivel én nem jöttem Sydney-be. Eredetileg. Most meg Szingapúrba nem megyek. Változik a világ :-D

Ami nem változik, az az, hogy találkozunk, amikor és ahol csak tudunk.

Ezúttal egy esti rövidke találkozó jött csak össze, mivel épp egyik agglomerációban lakó vendéglátómtól tartottam a másik agglomerációban lakó vendéglátómhoz. Időre mentem.

De azért összehoztuk.

Ahogy ülünk a Hyde Parkban, Sydney városligetében, és élménybeszámolót tartunk egymásnak (mindig van mit mesélni, akármilyen kis idő telt is el), egyszer csak tűzijáték hangját hallom. Nem nagyon akadok fenn rajta, dumálunk tovább, szakadok Juraj "miért ne mondjuk egy lánynak szex közben, hogy éppen egy másik lányra gondoltunk" balfék sztoriján, élvezem a társaságát. Aztán megint tűzijáték robban.

- Te, mi ez a tűzijáték? Nem tudod? -kérdezem.
- Ja, ma van a kínai újév. 8-kor kezdődött. Akartam is mondani, csak előbb érdekelt, mi van veled.

Kínai újév! A thai újévet tavaly áprilisban Thaiföldön ünnepeltem. Kíváncsi lettem volna a kínaira is. Kicsit lekéstük, de azért odamegyünk.

Kivilágított sárkány-járgányok vonulnak fel az utcán. Nagyjából ennyi. Valószínűleg lemaradtunk a lényegről.



Az egyik legforgalmasabb utca le van zárva, csak gyalog lehet közlekedni. Kicsit a New York-i karácsonyfa nézésre emlékeztet.

Mire közel érünk, már kezd hazaballagni a tömeg. Tisztára, mint az augusztus 20-i tűzijáték után...

Ezennel beléptünk a LÓ évébe.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése