2014. február 10., hétfő

Szidni

2014 február 5.



Végre találtam egy belvárosi CSert. Egy spanyol srác, aki egy pici, rendetlen lakásban lakik és a világ legjobb tortilláját készíti. Nyamnyam...

Úgy 40 perc sétára laktam a látnivalóktól. Végre elmentem várost nézni. 5 nap kellett hozzá :-)


Megnéztem mindenféle látnivalót, de itt most csak a lényeget írom.


Sydney híres operaháza, ami miatt idejöttem ;)



Mjg 1956-ban Európa a jobb és bal oldal között őrlődött, itt, a világ távoli szegletében Új-Dél-Welsz állam (NSW), amiben Sydney fekszik, pályázatot írt ki egy egyedi, különleges operaház megépítésére. Költséghatár és stílusbeli megkötés nem volt.

Egy dán építész, Utzon nyerte a pályázatot szokatlan elképzelésével.

A kikötőbe tökéletesen illeszkedő, vitorlákat formázó épület Sydney és Ausztrália szimbóluma lett. 2007-ben pedig UNESCO világörökségi listára is felkerült a 20. század építészetének emlékeként.
Innen nem messze található a kikötői híd, ami emlékeztet arra a fahídra, amit általános iskolában, technika órán kellett csinálnunk egyszer a lombfűrészelés gyakorlása címén. A hidat 1932-ben építették, de csak 1988-ban fizették ki az építtető cégnek (ez olyan magyaros mentalitás... ja nem... ha magyar lenne, még mindig tartoznának. LOL)




A Hyde Parkban álldogáló Cook kapitányt is meglátogattam. Ha már jártam a róla elnevezett szigeteken, a hegyen és a szorosban, nehogy már pont a szobrát hagyjam ki ;)



A botanikus kertnek a táblája a legjobb:



Üdvözöljük a királyi botanikus kertben

Kérjük, lépjen a fűre

Bátorítjuk továbbá a rózsák megszaglászására, a fák megölelésére, a madarakhoz beszélésre és a gyepen piknikezésre


Milyen barátságos hozzáállás :-)






1 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon különleges hely ez az Ausztrália. Eddig is ezt képzeltem róla, de ez a tábla még jobban megerősítette a véleményemet.

    VálaszTörlés