2013. október 12., szombat

Christchurch és környéke

2013 október 4.


Este írtam Damiennek, aki ugyebár szintén ebben a városban van (hivatalos rövidítés ChCh).

Reggel 10-kor Damien értem jött és elvitt várost nézni. Ő különben itt nőtt fel, de épp a nagy földrengés előtt pár hónappal költözött Nelsonba.

Azóta nem is járt itt. Majdnem olyan új volt neki a város, mint nekem. Ismeretlen új épületek és eltűnt régiek.


Az anglikán katedrális

A katolikus katedrális


A földrengésben állítólag csak pár száz ember halt meg, azok is nagyjából egy helyen, egy leomló épület miatt. A többiek időben kimenekültek. Itt már az iskolában oktatják a földrengés-vészhelyzeteket. Még jó...


A város különben egy aktív és zöld város volt. Óriási parkja van több tóval és botanikus kerttel (ingyé). A múzeum szintén ingyenes és szintén interaktív, mint a Te Papa volt. A belvárosi folyó meg úgy néz ki, mintha nem egy nagyvárosban lenne, hanem valami erdőszélen.



A legjobb az a rész volt, ahol teljesen megszűntek a korábbi épületek és átmeneti jelleggel konténereket állítottak fel, hogy az üzletek és szolgáltatások működhessenek. Annyira népszerű lett a konténer negyed, hogy megtartották. Halál jól néz ki.



Sátorbank. És nem rabolják ki...


Délután Damien elvitt egy kilátóhoz, ahol valaha katonai megfigyelőpont volt és belátható az egész öböl. 




Este átköltöztem egy másik szállásadóhoz, akit Veronikának hívnak és cseh. És a vicc kedvéért Camille is véletlenül hozzá jelentkezett be. Úgyhogy pénteken engem látnak vendégül, hétvégén meg Camille-t.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése