2013. október 5., szombat

Székelykapu?!

2013 szeptember 30.



Vendéglátóm Wellingtonban Clare, aki egy korombeli angol lány. Hét éve él itt és már állandó tartózkodási helye az ország. Vannak ilyen szerencsések :)

Annyira jól elszórakoztattuk egymást, hogy végül az illedelmes 2 éjszakányi kanapészörfölés után nem mentem át a következő 2 éjszakára a következő vendéglátóhoz, hanem maradtam nála egész hétvégére. Szombat estére meghívtunk pár CSer-t és grilleztünk a teraszon. A 3-ik emeleten.

Azért örökre nem maradhattam, úgyhogy egy szép hétfői reggelen (esett, mintha dézsából) elindultam, hogy keresztülhajókázva a Cook-szoroson megvessem lábam a Déli-szigeten.

Előtte azért még beugrottam a Parlamentbe egy körbevezetésre. Ha már ingyen volt.

Az új parlament méhkaptár formájú, ezért így is becézik. Mellette a régi parlament eklektikus márványépülete érdekes kontraszt.



A Parlamenttől nem messze található a St Paul templom, amely egy közel 200 éves fatemplom. Teljesen fából. Gyönyörű! Gerendákból ívelt gótikus boltozatok, kívül-belül fa.




Ahogy a templomtól sétáltam, egy kis meglepetésre akadtam...



Székelykapu és kopjafa a parlamenttől egy saroknyira.

Az is elég meglepő volt, mikor Clevelandben (USA) futottam bele egy magyar múzeumba (székelykapuval és a korona másolatával), de itt már végképp nem számítottam Magyar Kertre.



Azért tök jó érzés ilyet találni ilyen messze Magyarországtól!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése