2013. december 14., szombat

Csomagtartótöltelék

2013 december 7.


Még aznap este visszastoppoltam Nelsonba. Vicces utam volt. 

Megállt egy autó. Teljesen teltház. Aszondja, elvisznek Nelsonba (volt táblám). De, mondom, tele a kocsi. Majd összébb húzódunk, mondja a srác, akiről első pillantásra nem tudtam eldönteni, hogy maori-e vagy spanyol. A mellette ülő lány, aki vezetett, egy dekket tartott a szájában. Kézzel sodort cigi maradványa. hátul egy kutya és másik lány feküdt a ledöntött ülések és a kombi hátsórészen elfektetett matracon pár bőrönd és egyéb felszerelések között. Ez érdekes lesz, de hát esteledik, ne válogassunk.

Bepréseltem magam a matracra a táskámmal együtt, a kutya előre ült a srác ölébe, én meg rájöttem, hogy le kell feküdnöm, mert olyan sok minden volt alattam, hogy nem fér el a fejem a tető alatt. Kényelmesen elhevertem tehát és kezdett vette egy vicces utazás.

Kiderült, hogy a hátsó lány és a srác testvérek és spanyolok és egy kagyló-csomagoló üzemben dolgoznak. A másik lány német, de ázsiai vonásokkal. Ő is ott dolgozik. Szülinapi buliba mennek Nelsonba.

Elég jól elbeszélgettünk az élet nagy kérdéseiről, közben folyamatosan tartottuk a függönyt a hátsó ablakokon, hogy az esetlegesen mellettünk elhaladó rendőrautó nehogy meglássa a biztonságos autózás szabályainak fittyet hányó lerendeződésünket. Már Nelson külvárosában voltunk, mikor a sofőr lány kapott egy üzenetet valakitől. Fel kell venniük még valakit útközben. Gyorsan felajánlottam, hogy én akkor majd kiszállok, de ragaszkodtak hozzá, hogy maradjak, sőt a buliba is menjek velük, majd jól összesimulunk a kocsiban és jó lesz.
Megérkeztünk a megbeszélt helyre a srácért, akit fel kellett venni. Nem egyedül jött. Ismét felajánlottam, hogy kiszállok. Neem, neem, megoldjuk.
Felhajtották az üléseket, benyomták a matracot a csomagtartóba. így hárman ülhetnek a hátsó ülésen. Én meg elfekszem keresztben a lábukon? Mint a régi szép ifjú időkben, mikor buliba menet mindig többen voltunk, mint az autó kapacitása, és mindig a legkisebb, legkönnyebb feküdt  keresztbe a többieken.
A sofőr rendezgeti a matracot hátul, majd megkérdezi a váratlan vendég srácot, aki jóval magasabb mindannyiunknál:

- Tudsz vezetni? Neked kéne előre ülnöd és akkor én beülnék a csomagtartóba.


Milyen jó fej, hogy ő maga vállalná a kényelmetlenséget, pedig ki is rakhatná a szűrömet. A srác nem tud vezetni, de nem várom meg a következő javaslatot, gyorsan jelentkezem csomagtartótölteléknek. Kicsi vagyok, beférek. Tíz perces útról van szó.



Nem hittem volna, hogy ilyen kényelmes lesz! Matrac vett körbe, volt fejtámlám, majdnem el is aludtam a kuckómban. Kár, hogy nem szabályos, mert simán utaznék így máskor is :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése