2013. december 6., péntek

Ó-ó-ósztrélia

2013 december 3.



Nagy nap a mai. Külön cikkben kell megemlékezni róla.


Az történt, hogy megtudtam, hogy a jól megtervezett utam Európába nem annyira zökkenőmentes, mint gondoltam.

Ugye ausztrál vízumot nem kaptam, mert általános veszélyforrást jelentek az ország munkaerő piacára, valamint a nevem számmisztikai elemzéséből is kiderült a Bevándorlási Hivatal számára, hogy egészen biztosan illegálisan óhajtok örökre Ausztráliában maradni.

Viszont nagyon ügyesen kiderítettem, hogy nem kell kidobnom a Sydney-be vásárolt jegyemet, mert ha kevesebb, mint 8 órát töltök el a reptéren és nem hagyom el a terminált, akkor tranzit vízum nélkül is beengednek és megvárhatom a csatlakozásomat. Ezen tények tudatában magabiztosan kifizettem a repjegymódosítás költségeit pár hete, mikor a dátumot változtattam meg.

Majd pár nappal ezelőtt felhívta a figyelmemet Juraj barátom az Ausztrál Bev. Hiv. honlapján fellelhető információk egyikére, miszerint nem elég, hogy nem hagyom el a repteret és kevesebb, mint 8 órát töltök ott (aminek megfelelek), de az is számít, hogy milyen légitársaságokkal utazom. Ugyanis, ha két különbözővel, akkor újra be kell csekkolnom majd a csomagomat. Ehhez viszont be kell lépnem az ország területére, felvennem a csoagot és újra leadni. Milyen logikus. Hurrá!
Elmehetnek a jó francba!

Most akkor mit tegyek?!

Töröljem a jegyeket és vegyek egy közvetlen járatot Sydney kihagyásával? Ezzel egy csomó pénzt veszítek. Nem akarom.

Igényeljek egy tranzit vízumot, ami épp az ilyen csomag ki-becsekkolásra és 8 óránál hosszabb átszállásokra van? De ezt csak a Konzulátuson lehet kérni, az meg macera.

Vagy próbáljam újra az online turista vízumot, hátha a repjegyeimet látva nem tartanak annyira veszélyesnek? Őszintén: mennyi esély van erre?!


A három fenti opció közül a legkényelmesebb, ám legvalószínűtlenebb megoldást választottam. Jellemző. Reményhal szindróma.
Beadtam újra a turista vízumigénylést. Kacifántos káromkodások közepette persze, és csak nehezen fogtam vissza magam, hogy ne írjam oda az egyik megjegyzéshez, hogy tököm sem akar a kretén országukba menni, már rég megbántam, hogy egyáltalán eszembe jutott. És különben is a Föld legveszélyesebb állatai mint ott élnek. Még a kertbe sem sétálhat ki az ember életveszély nélkül. Nem is értem, minek megy oda annyi turista. Na mindegy. Visszafogtam magam és tárgyilagos stílusban megírtam, hogy továbbra sincs munkám Magyarországon (anno ez volt az indok a visszautasításra, holott mondtam, hogy 2 éve utazom, hogy lenne már munkám otthon?!), de majd keresek, ha ott leszek. Azt is megmagyaráztam, hogy tudom, hogy tranzit vízumot kéne igényelnem, de azt nem lehet online, és mielőtt nekivágok a macerának, megpróbálom ezt. A remény hal meg utoljára. Ezt az utóbbi mondatot nem írtam oda.

Adatok ellenőrizve. Kérelem elküldve. Kapják be, úgyis visszadobják 3 hét várakoztatás után.




Három nap (NAP!) elteltével kaptam tülök egy levelet. Na jah, most jön az értesítés, hogy további tanulmányozásig szíves türelmemet kérik (ilyenkor csinálják a háttérben a számmisztikát meg a kabbala jóslást). Megnyitom a csatolmányt, és....

EZ MEG MI A FENE?!

Ha a visa és a granted szó egy mondatban szerepel, akkor.... lehetséges volna?... nem hiszem el... bakker... ez nevetséges....

MEGKAPTAM AZ AUSZTRÁL VÍZUMOT!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése