2013. június 24., hétfő

Hogyan késtem le az éjféli vonatot

2013 június 19.



Tudom, ez nagyon lúzer dolog volt. Főleg, mert minden vonatos út előtt már másfél órával az állomáson lődörgök. Most is el akartam indulni időben, de eldumáltuk az időt és rosszul is kalkuláltam.

Szóval 23:30-kor indul a vonat. Woodlands állomásról, ami Szingapúr külterülete. Metróval 34 perc. Csakhogy én nem azon a vonalon tartózkodtam. Át kellett szállni. Ezzel veszítettem 10 percet. A metró valami miatt lassan haladt, itt veszítettem még 10 percet. Már ez is necces lett volna, de akkor még nem is jutott eszembe, hogy a metróállomástól még egy buszra is át kell szállni, ami elvisz a vasútállomásig. Ezt valahogy elfelejtettem. Ha a metró nem tötymörög, akkor még lett volna esélyem hajszálra pontosan kiérni a vasútállomásra taxival. És még akkor sem biztos, hogy elértem volna a vonatot, mert mint kiderült, a határátlépést is itt kell intézni felszállás előtt. Na ezzel végképp nem kalkuláltam. Valahogy a képzeletemben a vasútállomás 40 percre volt a belvárostól. Ezért szántam rá egy és negyed órát. Valójában az útra legalább másfél órát kellett volna szánni, plusz a késés, várakozás, határátkelés, stb. Már 9 után el kellett volna indulnom. Ehhez képest mi 9:30-kor mentünk lézer show-t nézni és utána még leültünk dumálni egy negyed órára.

Singapore by night
Újabb lehetséges lakóhely a jövőre


Summa summarum a metrón már levert a víz, mikor még sehol sem voltam, a vonatom meg hamarosan indult. Kombinálgattam, hogy foghatok egy taxit a metrómegállónál és akkor talán elcsípem a vonatot, ha az épp véletlenül késik. És hát vonat, miért ne késne. Azok mindig késnek mindenhol. Mondjuk kicsi volt az esély ebben a szervezett városban, de a remény hal meg utoljára. Én mindig az utolsó pillanatig bízom a szerencsémben. Amíg saját szememmel nem látom, hogy nem látom a vonatot, addig az ott vár rám : D

Másik opció lehetett volna, hogy elkapom a vonatot a határ túloldalán, mert talán a maláj oldalon a pecsételgetés miatt megint áll a vonat 20 percet, mint reggel idefelé. Csakhogy senki nem tudta megmondani, hogyan juthatnék el oda hirtelen. Konkrétan senki semmit nem tudott megmondani. Valaki még arról is tájékoztatott, hogy Szingapúr és Kuala Lumpur között nincs vasúti összeköttetés, csak busz. Itt fejeztem be a kérdezősködést. Tényleg fogalmuk sincs. Csak észrevettem volna, ha busszal jöttem és nem vonattal.

A metróm 23:40-re futott be a kívánt állomásra. Innen még mindig opció lett volna a taxi, de akkor is kicsi az esély arra, hogy a vonat még mindig vár, plusz elköltök egy halom pénzt, dollárt váltani ilyenkor nem tudok és más vészhelyzet megoldásra nem marad keretem. Ezen a ponton letettem arról, hogy jó esélyem van elérni a saját vonatomat. Mit tehetek? Visszametrózhatok a belvárosba és kereshetek szállást. Vagy bekopoghatok Danielhez, hogy fogadjon be. Miután érdeklődtem és kiderült, hogy az utolsó metró a város felé már elment, maradt egy opció. Leülhetek a vasúti pályaudvaron és megvárhatom a reggeli első vonatot. Viszont emlékeim szerint KL-be 8 után megy az első vonat. És innen megvenni a jegyet duplaannyiba kerül. 

Hát akkor csak van valami busz valahova másnap reggel. Majd körbekérdezek. Addig meg elüldögélek a pályaudvaron. 

Ahogy megérkeztem a vasútállomásra, sasoltam ezerrel, hátha mégis. Hátha mégis vár még a vonat. Persze nem. Itt észleltem közben azt is, hogy még egy dologról elfeledkeztem : a határátlépésről. Azt ezen az oldalon intézik. Szóval tényleg kevés esélyem lett volna még ezen is áthaladni időben a vonat indulása előtt. Eddigre már beletörődtem a lúzerségembe és nem szapultam magam amiatt, hogy későn indultam el. Még kb soha nem késtem le drága közlekedési eszközt, ezután sem fogok, egy alkalom meg megeshet. És mennyivel érdekesebb így az éjszakám! : )

A határátlépésnél megszólítottam egy srácot (meglepően nem én voltam az egyetlen éjjeli vándor) és mondta, hogy ő is Malájziába tart. Van egy helyi buszjárat, ami fillérekért átvisz innen a maláj oldalra. Onnan meg vannak buszok KL-be éjjel is. Mi a fene?! Döbb-döbb. Jó arc volt és velem jött a buszhoz, aztán a túloldalon intézett nekem baráti áron taxit a buszpályaudvarra, a taxis pedig tudta, hogy hajnali 1-kor van még egy utolsó busz Kuala Lumpurba. Erre nem számítottam. Hajnali 1-kor leléphetek innen.

A busz normál áron volt, úgyhogy a taxival együtt csak pár szár forinttal került többe, mint a vonatjegyem. Ez utóbbi nyilván ugrott és lúzerségi veszteségként leírom a büdzsémből.

A buszon 4-en utaztunk. Tök jól el lehetett feküdni és jót is aludtam volna, ha nem lett volna 16 fokra állítva a k... légkondi. Fél óra után nem bírtam tovább és lementem a sofőrhöz szólni, hogy valamit nagyon elnézett, mert nem bontott csirkét szállít, hanem élő állatot, de erre csak annyit mutogatott el, hogy üljek be az ő fülkéjébe, mert a fenti hőmérséklet ilyen kell legyen. Szerintem továbbra is tévedés lehet, mert még a vonaton is 2 fokkal  melegebb volt, de azért leköltöztem mellé. Így aztán semmit nem aludtam, viszont a busz a vonat 7 órájával szemben 3 és fél óra alatt lenyomta az utat (az autópálya egyenes, míg a történelmi vasútvonal nyugatabbra halad). 

Szóval végeredményben hamarabb voltam Kuala Lumpurban, mint a vonatom. Arról nem beszélve, hogy a busz a hotelem közelében tett le, az állomásról meg még metrózhattam volna. 

Nem is sült el rosszul a kaland! : D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése