2013. június 8., szombat

Siem Reap

2013 június 4.



Rövid megálló (1 éjszaka) Phnom Penh-ben, hogy ne kelljen 13 órát utaznom egyhuzamban. Így csak 6 plusz 7 óra. Kibírható.

Délután érkeztem Siem Reapba. Fogalmam nem volt, hogy fogok megszállni, mert egy hete nem voltam rendes internet közelében, hogy megnézzem. A városon keresztülhaladt a busz, estem ki az ablakon, hogy meglássak valami panziót vagy hostelt, meg hogy memorizáljam az útvonalat a belvárosnak tűnő szakaszhoz. Elhaladtunk egy hostel előtt. Nagy betűvel kiírva az árak? 2-4 USD per éjszaka hálóteremben. Jó lesz. Ide kell visszatalálnom.

Visszataláltam. A recepciós felkísér, hogy megnézzem a szobát. Gyanús volt, hogy többször hangsúlyozta, hogy ez hálóterem, nem szoba. A hálóterem, ahol ágyak vannak, az egy helyiség, és a házon belüli helyiségeket szobának nevezzük, nem? Megnézem. Hát ez valóban nem szoba. A 3-ik emeleti folyosó végen kiszélesedik az épület, ott van 4 ágy lerakva. Szinte szoba, csak ajtaja nincs. Hát ezt inkább nem. Bárki feljöhet és elviheti a cuccaimat, meg éjszaka én tuti nem alszom nyugodtan ilyen helyen tök egyedül. Hol van a többi turista?! Megmutatja a privát szobát is. Tök szép. Csak drága.

Lefelé menet azon filózom, honnan szerzek szobatársat, aztán meglátok egy lányt a recepciónál. Épp fizet. Megszólítom:

- Helló, te a hálóteremben készülsz épp megszállni?
- Igen. Miért?
- Mert most néztem meg, és nem szoba, nincs ajtaja, viszont a privát szobájuk szép és ha osztozunk, árban ugyanott vagyunk.
- Jó ötlet.

A recis gyorsan magához tér és közli, hogy a szobaár egy főre vonatkozott, ha ketten vagyunk, egy dollárral több. Lehetne alkudozni, de tökmindegy. Egy éjszakára jó lesz, aztán körülnézünk és holnap költözünk, ha van jobb. (Nem lett, messze ez volt a legolcsóbb hely. Cambodia-Backpacker. Bár a honlap fele sem igaz. Se melegvíz, se reggeli.)


A lány 25 éves és angol. Jajnekem. 

A brit angol a mumusom. Egyszerűen nem értem. Még az ausztrállal is elboldogulok, de a brit angolt nem veszi be a fülem. Úgyhogy általában kerülöm a briteket. Na, most majd gyakorolhatok. : )  

Mindent a turistákért
Siem Reap épp úgy néz ki, mint bármelyik európai tengerparti városka


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése