2013. június 30., vasárnap

Irány az esőerdő

2013 június 25.



Három nap henyélés és kártyázás után már nem volt kifogás, el kellett indulnom, hogy az egész Szumátra-látogatás fő úticélját, Bukit Lawangot elérjem. 

Bukit Lawang Észak-Szumátrában található, és ez a bejárata a Leuser Nemzeti Parknak, mely UNESCO Világörökségi helyszín a benne élő orángután populáció miatt. A világon 2 helyen élnek még szabadon orangutánok. Szumátrán és Borneón (mindkettő Indonézia).

A kényelmes és közvetlen járatú turistabusz helyett természetesen a tömegközlekedést választottam, még ha a dohányzás miatt hezitáltam is. De akárhogy számoltam, fele árban jövök ki a sima busszal. 

Szerencsére a múltkori trauma, amit a 16 órás utazás okozott, most felülíródott. Az első busz, amivel 5 órát kellett menni, tele volt gyerekekkel, akik nem dohányoztak, így elég kellemes volt a levegő, ráadásul minden ablak nyitva volt. Úgy tűnik, csak a délebbre lakó szumátraiak félnek a légmozgástól. Medanban, ami a tartomány fővárosa, át kellett szállnom egy másik buszra, de az a busz egy másik állomásról indult, ahová iránytaxival mentem át. Reggel óta nem volt lehetőségem WC-re menni és ennivalót szerezni. Már alig bírtam, de az iránytaxi épp indult, mikor leszálltam a nagy buszról, aztán az új pályaudvarra megérkezve még csak lassítottunk, mikor már szaladt oda a buszos, hogy épp indul a busz Bukit Lawangba. Benéztem a minibuszba. Hárman ültek benne és nem dohányoztak. Na, ezt a járatot nem hagyom ki. Majd max útközben elkezdek vinnyogni, hogy álljunk meg valami bokor mellett. A nyámnyila turistáknak úgyis elnézik, hogy nem bírnak ki 3 órát WC nélkül.

A buszjegy árát még le kellett alkudni. A turistáknak kapásból dupla árat mondanak. Tudtam, hogy a menetdíj 15.000, de 40-et akartak. Végül 25-ben maradtunk.

A sofőr száguldott és villámgyorsan ott voltunk a dzsungel határán. Kibírtam megállás nélkül. Útközben besötétedett és szakadt az eső, a busz meg beázott. Folyt a víz a nyakunkba. Részletkérdés.
Száraz évszak van ugyan, de a dzsungelben is eshet az eső.  Remélem, a maival letudtuk a heti adagot és holnaptól szép idő lesz. A dzsungelben akarok aludni sátorban.

Bukit Lawang egyik függőhídja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése