2014. március 17., hétfő

Bombajó légitársaság


Megvettem ugye a repjegyemet Londonba. 

Azt úgy fontosnak szoktam tartani, hogy ha tizenórát ülök egy gépen, legyen kényelmes és adjanak enni. Meggyőződéses fapados utazó vagyok, de több időzónán átrepülni egyébként is megterhelő a szervezetnek, hát még mindezt étlen-szomjan-kényelmetlenül.

A Sydney-Szingapúr viszonylatot fapadossal (FlyScoot) nyomtam le. 9 óra. Keksz, nápolyi, gumicukor. Mert újabban saját kaját már nem ehetsz a gépeken. Pedig biztos vittem volna konyharuhába csomagolt szalonnát és hagymát vagy téliszalámis zsemlét :-D

A Szingapúr-London útszakaszra választhattam volna ár alapján orosz légitársaságot, kínait vagy malájt. Én a Malaysia Airlinest választottam, mert rendszeres díjazottak a légitársaságok közötti szolgáltatási versenyekben. Legyen élmény a repülés!

A repjegyvásárlás után egy héttel olvasom az újságban, hogy eltűnt (vagy lezuhant vagy eltérítették - mindenki válassza ki a meggyőződésének megfelelő verziót) a Malaysia Air egyik Boing 777-ese. És nem találják.

Hjaj de jó! :-S

Eltérített gépen utazni. Az lesz az igazi élmény!!!



Gyorsan megnéztem. Szerencsére nem azért zuhant le, mert elhanyagolt a géppark és amatőr a személyzet. Ez jó. Mert annak a valószínűsége, hogy 2 héten belül 2 sajnálatos baleset történjen ugyanannak a légitársaságnak 2 gépével, elég kicsi. Meg egy ilyen incidens után jobban odafigyelnek a biztonságra, úgyhogy tulajdonképpen megnyugtató számomra a már megtörtént baleset...

Egy hete követem a híreket*. Az a gép is Kuala Lumpurból indult (én ott szállok át), bár nem London felé, hanem Pekingbe. Még mindig nem találták meg a gép roncsait, viszont már nyomoznak a pilóták magánélete után, hátha részt vettek az eltérítésben. Mindketten gazdagok és muszlimok és jótékonykodnak a környezetükben. Az egyik pilótának volt otthon repülőgép szimulátora, amin a jeladók nélküli repülést gyakorolta. Az is kiderült, hogy volt a gépen 2 hamis útleveles ember, meg hogy a gép még legalább 4 órát repült az utolsó leadott radarjel után, viszont nem Peking felé, hanem az Atlanti óceán felett (India felé). Egyik terrorszervezet sem vállalta (még) magára az akciót. A gépen többnyire kínaiak ültek. Állítólag Európa vagy USA fölött sokkal hamarabb feltűnt volna az eltűnés és a tervezetlen útvonalon haladás, mert szigorúbb a felügyelet. Ez jó hír. Csak jussunk ki Ázsia légteréből :-)


Mondjuk azért a biztonság kedvéért jó, ha felcsempészek magammal a gépre egy bombát. Annak a statisztikai valószínűsége ugyanis, hogy 2 bomba van egy gépen - mint tudjuk, - gyakorlatilag nulla... ;-)



*Hírek angolul itt. (Ez nagyon részletes)
  Magyarul pedig itt és itt.
  Malaysian Airlines oldala.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése