2014. március 30., vasárnap

Utazás egy maláj gépen

2014 március 20.


Pár nappal az után, hogy megvettem a repjegyemet a Malaysia Airlines Szingapúr-London járatára, nyoma veszett a légitársaság egyik gépének.

Hamar megnyugtattam magam, hogy 1 légitársaság 2 gépe 3-4 héten belül a statisztikák szerint nem tűnhet el, tehát aggódni nem kell, de azért mégis foglalkoztatott a dolog.

Az indulás reggeléig követtem a híreket. A gép nem került elő, roncsait nem találták meg, senki nem tudta, hol és mikor tűnt el és mi lett vele.

Jöttek persze a találgatások. 

A kedvencem az Központiújság verziója, miszerint a repülőgép egy téridő-görbületbe került és utasai 6000 évvel ezelőtt Egyiptomban szálltak le.

Ez még mindig biztatóbb, mint cafatokra szakadni egy robbanás vagy zuhanás során. :-)




A repülésem két szakaszból állt. Kuala Lumpurban, Malájzia fővárosában át kellett szállnom.

A rejtélyesen eltűnt pekingi gép is KL-ből indult, a reptéren több helyen láttam táblát, hogy "imádkozzunk az áldozatokért".



A gép majdnem egy óra késéssel indult. Sokan voltunk. 800 utas a normál utastérben és még ki tudja hány az emeleti luxuskecóban. Jó nagy gép! 

Szigorú ellenőrzésen ment át mindenki a beszállókapunál. Kivéve a VIP-eket, akiket meg sem motoztak. Nem örültem, hogy ilyen nagy halak is utaznak velünk. Ki tudja, mennyire fontos arcok, mennyit ér a terrorszervezeteknek az elrablásuk...

Ami felszállt, az le is jön... Olyan még nem volt, hogy gép fennmaradt :D
Szerencsére minden rendben volt. A szolgáltatás kiváló volt a gépen - ahogy reméltem. 

Kis késéssel ugyan, de megérkeztem Londonba.



Másnap reggel láttam a hírekben, hogy újabb információ került napvilágosságra az eltűnt repülővel kapcsolatban. Azt írták, több tonnányi akkumulátort szállított és ez okozhatott tüzet a gépen.

Rá 3 napra hivatalosan ki is jelentették, hogy a gép lezuhant. A roncsait is megtalálták (Ausztrália és Új-Zéland is talált valamiket a tengerben, ami akár a gép darabja is lehet), és úgy tekintik, hogy biztosan minden utas életét vesztette.

Még ugyanezen a napon jött az a hír is, hogy egy másik maláj géppel is gond volt. Műszaki hiba miatt kényszerleszállást hajtott végre a Kuala Lumpurból Szöulba (Korea) tartó gép Hongkongban. 

Szegény Malaysia Air. Pedig tényleg jók.

Ez a második baleset ellentmond a statisztikáknak. Lehet, hogy mégiscsak szerencsésnek mondhatom magam, hogy épp az én gépemmel nem volt semmi baj...?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése