2014. március 8., szombat

Szamítógépszerelés

2014 március 4.


Nem egyszerű dolog ez a képernyőcsere. Maga a művelet az lenne, de az új monitor beszerzése okoz nehézségeket.

Sydney-ben nem találtam üzletet, ahol alkatrészeket árulnak. Minden számítógépes boltban azt mondták, hogy vagy rendeljem meg a netről, vagy adjam be a gépet javításra hozzájuk. Az 150-180 dollár. Majdnem ennyi volt az egész laptop... Ennyit nem költök rá. Akkor inkább újat veszek. (Ja, csak azóta ennyiért már nem lehet kapni újat.)

Körülnéztem a neten. Úgy tűnik, csak eBay-ről lehet megrendelni a képernyőt. Kb 50-60 dollárért. Olcsóbb, mint gondoltam. Ez jó. Az viszont nem jó, hogy az Ausztráliába is postázó cégek referenciái között sok a "nem megfelelő terméket küldtek", az "nincs ügyfélszolgálat", "termékcsere után is elégedetlen" reklamáció.

Nem akarok zsákutcába kerülni, hogy megrendelem, rosszat küldenek és elveszik a pénzem, vagy hónapokig levelezgethetek velük, esetleg visszapostázom nekik a saját költségemen cserére és időt, pénzt veszítek, és a végén annyi a kiadás, amennyiből megjavították volna szervizben.

Olyan cég kéne, amelyiknek van Ausztráliában üzlete valahol. Egyetlen egyet találtam, azt is Melbourne-ben. Ennyi. Hagyjuk.

Lemondtam róla. Legkésőbb áprilisban úgyis visszamegyek Európába, majd addig megleszek valahogy laptop nélkül. A képernyő bal alsó sarka végülis működik...

Vagy beszerzek egy külső monitort és azon nézem.

Egyik este átjött Zé egyik barátja. Beszélgettünk a sráccal. Mesélte, hogy évekkel ezelőtt volt egy számítógépes boltja. Hoppá hoppá! Azonnal felcsillant a szemem. Valahonnan csak vásárolta az alkatrészeket...

Vázoltam neki a problémámat. Azonnal felment a hajdani beszállítója oldalára. Nem volt raktáron ilyen monitor panel. Áhá. Szóval ezért nem találkoztam ezzel a céggel a nagy keresgélés során.

Megrendelte nekem a képernyőt. Egy hét. El se hiszem.

Zé közben elutazott, eljött a házőrzéses funkcióm ideje is. Beköltözhettem a szobájába, ahol van nagyképernyős LCD TV. Ugyan hamarosan itt lesz a képernyőm, de ha már úgyis itt egy ekkora külső monitor, miért ne élvezzem az előnyeit. Véletlenül még egy kábelt is találtam hozzá az asztalon. 

Filmnézéshez kell ennél jobb? :-)

A végtelenségig ellettem volna ezzel a TV-s megoldással, de közben szerencsére - 36 nappal a laptop balesete után - megérkezett az új alkatrész. Gyorsan megnéztem a neten a "Hogyan cseréljünk képernyőt házilag" 9 perces videót, aztán nekiláttam.

Óvatos voltam és mindent duplán ellenőriztem, csavarhúzó helyett kést használtam, de még így is megvolt fél órán belül. Tényleg gyerekjáték az egész. Legközelebb ráhajtok a 10 perces szintidőre. Bár remélem, nem lesz egyhamar legközelebb. Illetve...


Laptop-képernyő-javítást vállalok. Olcsó, precíz, megbízható. 
:-D


1 megjegyzés: