2014. március 31., hétfő

Karon kötött sál

2014 március 20.


A hosszú repülőutakon pár óra elteltével már se az olvasás, se a filmnézés, se az alvás vagy evés, se pedig a hangoskönyv hallgatás és játék nem szórakoztató.

Egy 14 órás repülés meg akkor is véget nem érőnek tűnik, ha az ember társasággal utazik és szórakoztatják egymást.

Mivel nálam ez a veszély nem állt fent, kénytelen voltam a magam szórakoztatásáról gondoskodni.

Kitaláltam, hogy kézműves szakkört tartok magamnak, mivel az az egyetlen tevékenység, ami általában annyira le tud kötni, hogy képes vagyok 8-10 órán át étlen-szomjan alkotni anélkül, hogy észrevenném, hogy lapozni kell a naptárban.


Találtam a neten egy utazáshoz kiváló kreatív tevékenységet. Sálat fogok kötni (az a londoni hidegben jól is jön). Persze nem kötőtűvel, mivel egyrészt nincs olyanom, másrészt meg fel sem engednék a gépre eme veszélyes fegyvert. Viszont létezik karon kötés. Az ember a saját karját használja kötőtű helyett. Ez ideális! Csak egy gombolyag fonal kell hozzá.

Indulás előtt (még Sydney-ben) be is szereztem egy csomag olcsó fonalat. Játszani jó lesz.

Letöltöttem 2 videót (egyik és másik), ami a karon kötés titkait fedi fel, feltettem az ipodra, aztán majd ha lesz kedvem, megnézem, megtanulom és megvalósítom. 14 óra alatt lesz időm rá :D



8 órányi repülés után, mikor már úgy éreztem, legalább 2 napja nyomorgok a kis ülésben, de még mindig 6 órányi út volt hátra, eljött az alkotás pillanata.


Megnéztem a pár perces kisfilmeket. Elég egyszerűnek tűnt a technika. És nem csak tűnt, az is volt.

Az ember felhurkolja az egyik alkarjára a fonalat, aztán a másik karjára átszedegeti a szemeket. Mintha kötőtűt használna. Alig fél óra alatt elkészült a sálam.

Egyelőre csak "sima" szemeket kötöttem. A "fordítottat" még ki kell kísérletezni.



Aztán gyakorlás céljából lebontottam és újra kezdtem. Kétszer.

Jobb lett volna, ha több gombolyagot vettem volna a fonalból. Hosszabb, tömörebb sál még jobb lenne. Megtetszett ez a szivárványos színkavalkád.

Azért a harmadik körben készült sálat már megtartottam és a nyakamra tekertem. 



Vicces volt, hogy negyed óra múlva az egyik stewardess megszólított, hogy áruljam már el, hol szereztem a sálamat, mert nagyon tetszik neki.  Persze csak a színes fonal miatt. Mikor azt válaszoltam, hogy itt kötöttem az előbb, úgy nézett rám, mintha hülye lennék :-) Pedig milyen hasznos időtöltés :-D


2 megjegyzés: