2013. szeptember 15., vasárnap

Hobbitok - már megint

2013 szeptember 9.



Már megint a hobbitok. Vagyis már megint NEM....

Újabb úticélom Rotorua, az Északi sziget közepe, ahol a maori kultúra máig él. Meg pár vulkán is...

Reggel elbúcsúztam Roberttől, kérésére felírtam a konyhája falára magyarul, hogy Jó étvágyat!, aztán kiálltam az út szélére. Stoppolni.

Lemaradt az Y, pedig milyen dizájnos felirat lett már


Rövid fuvarjaim akadtak, mivel a kiindulási hely és a desztináció nem egyenes vonalban volt egymáshoz képest. Busszal is több átszállás lett volna - gondolom...

Az egyik átszállónál a fuvarosom javasolta, hogy nézzem meg Matamata városkáját, ahol A gyűrűk ura és A hobbit című filmeket forgatták. (Most nézem, hogy a hobbit magyarul hajdanán "babó" névre lett fordítva. LOL. Behalok.)

Matamatában már a turista információ épülete is hobbit-lak stílusú.




Bent meg Gollammal lehetett pózolni.



Miután megtudtam, hogy a Hobbiton-ba, a forgatási helyszínre a belépés 75 dollárba kerül (oké, ebben benne van egy hobbit sör is a hobbit kocsmában, ami biztos nagy élmény), már nem volt annyira fontos a hely meglátogatása. Ráadásul 3 órás a program, nekem meg 1 óra múlva találkozóm van Rotoruában a vendéglátómmal. Talán majd egyszer, kicsit vastagabb pénztárcával visszajövök és megnézem, de ehhez előbb még Tolkien rajongóvá válok.

Azért durva jól néz ki, nem?


Úgy tűnik, a hobbitnézéssel is úgy járok, mint az archeológiával. Megint a kapuból fordulok vissza...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése