2013. szeptember 28., szombat

Madárijesztők

2013 szeptember 24.


Ma iskolába mentem a gyerekekkel.

Madárijesztő-készítő verseny volt és Larával együtt bevállaltuk a közreműködést.

Az iskolába összesen 125 gyerek jár. Öt osztályba vannak beosztva, de mégis mind a 8 évfolyam képviselteti magát. Ugyanis összevont osztályokban tanulnak. Hogy pontosan hogyan oldják meg azt, hogy mindenki a szintjének megfelelő oktatásban részesüljön, azt nem tudom, de működőképesnek látszik a rendszer, mert ez a bevált hagyomány itt régóta.


Jelek a mozgólépcsőn a fővárosi könyvtárban
A gyerekek 5 évesen mennek iskolába itt.

Én bezzeg ott rohadhattam az óvodában 7 éves koromig a magyar rendszernek köszönhetően, pedig már mentem volna iskolába 5 évesen én is. Azért van hátránya is ennek. Ashley például Angliában kezdte az első osztályt, ahol már 4 évesen beíratják őket, így ő most 10 éves, de már jövőre végez a sulival. Eldöntheti 11 évesen, hogy mi lesz, ha nagy lesz... Ami 14 évesen sem volt egyszerű kérdés.


Érdekesség, hogy az iskolában mezítláb kell lenni, és sok szülő az immunrendszer erősítése végett egyáltalán nem ad cipőt a gyerekre máskor sem. Konkrétan mezítláb járnak mindenhová. És mindig. Télen, a hóban talán kapnak csizmát, de amint fagypont fölé emelkedik a hőmérséklet, "Le a cipőkkel". A szupermarketben mezítlábas gyerekek rohangálnak a hideg kövön, az utcán a csizmás anyuka mellett mezítlábas totyogó. Rájuk nézek és megfagyok...

Rajtam 2 nadrág, 2 pulóver és dzseki, a gyerekek meg rövidnadrágban és csupasz lábbal futkosnak a betonon.


Mondjuk lúdtalpuk biztos nem lesz. A vesebajról és a meddőségről már nem vagyok meggyőződve. Jó, az is lehet, hogy a magyar bugyolálási kényszer van eltúlozva, és ezek a gyerekek nem fáznak fel, ha véletlenül kilóg a derekuk, mert állandóan kilóg, de azért akkor is furcsa egy kicsit.




Szóval madárijesztőt készítettünk. Öt fős csapatokba voltak beosztva a gyerekek, tehát várható volt vagy 20-25 madárijesztő születése.


Rendesen szalmával tömtük ki őket, ahogy kell. A fejük nejlonzacskókból készült, az arcuk csapatonként más-más technikával. 

Milyen alakok születtek!!!!!



A legjobbak:

A melósok

A részegek

A menyasszony
A nőci
Anya a piacról
A kiscsávó

Az úriasszony


Ez meg a csapatomé:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése