2013. április 21., vasárnap

Fehér horror és arany háromszög


A kellemes buszozás után (Pai) egy éjszakát Chiang Mai-ban töltöttem, majd másnap továbbhaladtam Chiang Rai-ba, ami a hajdani fővárosok egyike.

Nemzeti parkok, hegyekben élő furcsa bennszülött törzsek, barlangok, farmok jellemzik a vidéket. Nem tudtam, pontosan mit is akarok itt megnézni, de még volt 3 napom, az biztos elég lesz.

Chiang Rai egy csendesebb városka, nem túl sok látnivalóval (persze az elmaradhatatlan buddhista templomokkal, amikből azért van pár). Itt bezzeg voltak szervezett kirándulások, minden sarkon, csak már egy hete túlléptem az első hónapra tervezett büdzsémet és nem akartam a következő országok rovására lustán kirándulgatni. Inkább megpróbálom tizedannyiból egyedül.

Ami érdekes látnivaló itt, az a kb 70 km-re fekvő Arany Háromszög, ami nem más, mint Burma, Laosz és Thaiföld hármas határa a két fő folyó által elválasztva. Valaha ez volt az ópium termesztés fellegvára.




A másik érdekesség a White Temple. A Fehér Templom.
Na, ez tényleg érdekes. Hogy ki építette és mennyi ópiumot szívott előtte, azt nem tudom, de tuti kész volt. . .
Maga a templom csodaszép. Hófehér és apró tükröcskékkel van kirakva. Csillog-villog, mint valami kristálypalota. Bármelyik romantikus Walt Disney rajzfilmhez jó díszlet lenne. Csodaszép.




Aztán közelebbről megnézve az ember horrorral találja szembe magát.

Földből kinyúló, koponya és pénzes bugyor után kapkodó kapzsi kezek. Eltorzult, csúnya arcok gyilkos növények fogságában. Kopasz fejek, dülledt szemek (erről a Gyűrűk ura jutott eszembe), egymáson kapaszkodó, tolongó nyomorultak a járda magasságában (na erről meg az utazás Paiból Chiang Maiba : D ).





Aztán az angyali figurák és szerencsét hozó sárkányok következtek, végül megláttam Batman-t.



És Frankensteint.

Lefejezve.

Ne már! Most komolyan?! Mi ez itt? Egy buddhista vicc?!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése