2013. április 18., csütörtök

Thai vízum


Ez a Pai hihetetlen hely! 

Annyi minden lehet csinálni, ha az ember egy kicsit jobban körülnéz!! Csak idő kell, míg az ember észreveszi, mit kell nézni.

Hát szerencsére én is észrevettem, bár kicsit későn. Utolsó nap.

Ugyanis - hihetetlen, de - egy hónapja vagyok Thaiföldön, napokon belül lejár a vízumom. El kell hagynom az országot. És van még egy város északon, ahova el akarok menni. Szóval hiába találtam szórakoztató lehetőségeket Paiban, már így is 5 napja héderelek itt, mennem kell.

De hogy mik vannak?!

Kezdem azzal, hogy a színes karkötőknek és bokaláncoknak, amiből mindenki könyékig fel van szerelkezve, nehéz ellenállni. A tarka, kényelmes, praktikus török bugyogókról (gumis aljú, bő hosszúnadrág) nem is beszélve. A konszolidált hajam és piercing-mentes fejem miatt is kicsit kívülállónak éreztem magam a végén, de azért odáig nem mentem el, hogy ezen változtassak. Beszereztem viszont egy háremgatyát, meg egy bokán hordható csengősort. Két olyan dolog, amit európai környezetben soha nem aggattam volna magamra. Itt viszont. . .

Aztán találtam egy embert, aki vályogból és pálmalevélből épít házat a tradicionális thai szokások szerint. És szívesen fogad önkéntes segítőket, akiknek cserébe megtanítja, hogyan lehet a semmiből építkezni. Ez milyen jó dolog már! A semmiből. Sárból és fűből. Ahogy persze a magyar vályogházak is készülnek, csak otthon sosem találkoztam ilyen tanulási lehetőséggel.

Aztán találtam egy cirkusziskolát is. A múltkori kötéltáncos próbálkozás óta figyeltem a hasonló lehetőségeket, és íme, itt áll előttem. Gyorsan be is ugrottam a suliba megkérdezni, mit hol merre mikor. Nem is drága és nagyon biztatóan hangzott az egész. Az egyetlen gond az volt, hogy az iskola nemrég változtatott helyszínt és a kötél még nincs felszerelve, így pillanatnyilag csak zsonglőrködést tanítanak, az meg nem érdekel. Tehát semmi okom emiatt Paiban maradni. Max visszajövök később valamikor.


A thai vízum úgy néz ki, hogy ha EU-s ország állampolgáraként érkezik valaki repülővel, akkor ingyen és automatikusan kap 30 nap vízumot. Ha szárazföldön érkezik, akkor csak 15 nap jár. Lehet előre is vízumot igényelni a nagykövetségeken, de akkor 30-40 USD-be kerül. Viszont érvényes 60 napig.

Sokan hosszabbítják meg a vízumukat úgy, hogy 1 napra (vagy pár órára) átmennek egy szomszéd országba. Erre  az utazási irodák "visa run" ajánlatokkal specializálódtak is.

Teljesen bevált módszer. Jól szervezett, működik. Eljátszhatnám ezt (Burma itt van fél órányira) és akkor maradhatnék házat építeni, meg cirkuszolni.


De annyi látnivaló van még annyi helyen.


Mi van, ha Laosz vagy Kambodzsa jobban tetszik, de addigra elfogy a pénzem?


Inkább lelépek most és max visszajövök, ha még mindig vonz a program.



Meg különben is vissza kell még jönnöm a meditáció miatt is két hétre. 

Akkor már jobban megéri Laoszba menni a tervek szerint és ott igényelni thai vízumot. Vagy repülővel jönni vissza. Vagy majd meglátom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése