2013. augusztus 21., szerda

Fürdőkád a rizsföldön

2013 augusztus 13.

Érkezésünkkor éppen felszabadult a Lonely Planet által ajánlott legolcsóbb hotelben egy szoba. Azonnal le is csaptunk rá. Jól tettük, mert ahogy később tapasztaltuk, más szállások sokkal drágábbak voltak. Indonéz árakhoz képest Flores egyébként sem olcsó. Itt 15 USD volt a szoba reggelivel.

Hallottuk, hogy van meleg vizű forrás a falu mellett, úgyhogy kisebb kirándulásra indultunk. Múltkori tapasztalatimból tanulva ezúttal vittem magammal a szappanomat is. Meg a samponomat. Nem is emlékszem, mikor mostam utoljára hajat meleg vízzel.

Moni környéke csupa rizsföld. Épp az "egyelés" időszaka zajlik. A korábban elvetett rizsből kihajtott kis palántákat húzgálják ki a földből és ültetik át a nagyobb földterületre szellősebben. Mindezt térdig érő mocsaras vízben. Nem egy álommeló...

A forrás felé bandukolva megnéztünk egy vízesést, ahol kapásból lecsapott ránk egy helyi házaspár fényképezkedésre.

A forráshoz vezető útról annyit tudtunk, hogy kb 2 km után fogunk látni egy fehér-rózsaszín házat és azzal szemben le kell mászni a rizsteraszon.

Ez csak amiatt volt kicsit para, hogy tudtommal a mérges kígyók a rizsföldeken laknak. De szerencsére eggyel sem futottunk össze.

A pocsolya-medencék peremén kellett egyensúlyoznunk, hogy lejussunk. A forrás a nádasban rejtőzött.

A pici meleg vizes medence alig pár négyzetméteres. Meg se találtuk volna, ha épp nem álldogál a vízben egy helyi férfi a szennyesét mosva.
Jó, hogy ruhát mos, mert így nem lesz gáz, hogy én meg hajat fogok.

Miután sikeresen abszolváltam a hajmosást, már éppen nekiláttam volna a bőrradíros mosakodásnak, mikor betoppantak a helyiek. Ellepték a medencét és felkavarodott a kavicsos homokréteg. Innentől kevésbé tűnt már fürdőkádas élménynek a dolog, úgyhogy illedelmesen elköszöntünk és partra vetettük magunkat.

Leszámítva a homokszemcséket a fejbőrömön, régóta ez volt a legjobb hajmosás! : )

Ehhez képest az én hajmosásom kispályás volt...