2013. augusztus 4., vasárnap

Szent angolnák és vallási béke

2013 augusztus 1.


Még mindig Ratunál tobzódom Mataramban. Legjobb szállásom eddig. Nyugis, van internet és egész nap etetnek-itatnak.

Hasznos is volt ez a kis megálló.

Sikerült szállást szereznem Floresen, nyomozgattam kicsit a komodói sárkányok meglátogatása után, latolgattam a lehetőségeimet szeptemberre, frissítettem a blogomat, és letöltöttem pár cuccot a hosszú hajóútra.

Meg - ha már itt vagyok - megnéztem Lombok fővárosának látnivalóit.

Hát nincs sok. Van egy hindu templom meg egy vízi palota. Egyik sem nagy szám. Említésre sem érdemes.

A városon kívül van ezen kívül egy park, a Narmada, amit az uralkodó építtetett, és állítólag a Rinjani vulkán (Lombok egyik látnivalója) kráterében található szent tó másolatát hozták létre a parkban, hogy a szultánnak ne kelljen olyan messzire mennie, ha meg akar mártózni a szent vízben.

Narmada


Nem messze a parktól van egy hindu szentély (Suranadi), ahol szent angolnák élnek. Nagy szerencsét jelent angolnát látni. Eddig bárkivel beszéltem, nem látott még angolnát a tóban, úgyhogy gyanítom akkora szerencse kell az angolna megpillantásához, mint amennyi egy búvárszemüveges víziló felbukkanásához lenne szükséges ugyanitt. De azért megnéztem. Sosem lehet tudni...

Suranadi


A harmadik érdekesség a Pura Lingsar templom, ami azért különleges, mert muszlimok és hinduk használják a helyet felváltva. Nagyjából az egyetlen hely a világon, ahol a 2 vallás hívei osztoznak az imahelyen. Eredetileg egy forrás volt itt, amit a muszlimok kezdtek rituális fürdésre használni, aztán a hinduk is kialakították a saját szertartásaikhoz szükséges épületeket. Ma pedig ugyanott tisztelegnek különböző isteneik előtt, csak más-más bejáraton közelítik meg a helyszínt.

Pura Lingsar


Mataramban különben rengeteg mecset van, némelyik alig pár 100 méterre van a másiktól. Ez elsősorban akkor tűnik fel az embernek, amikor az imámok énekelnek. Mindenki a saját tornyában. Egymástól függetlenül más-más nótát. Kánonban. Hangszóróból.

Háááát. . .  ha lehet fokozni az élvezetet, amit a minaret-karaoké okoz, akkor annak ez a módja. . . .





És hogy ne érjen vád, hogy túlzok, itt egy kis ízelítő az előadásokból. Katt a linkre.  : D

Este 9-es előadás

(Van több felvétel is, de lassú a net és nem bírom feltölteni. De aki erre vágyik, az majd a fotóalbumokban a Mataram albumban meghallgathatja később.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése